تلاش برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

© Photo / Ttarasiukتلاش برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه
تلاش برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتورهای آمریکایی قصد دارند طرحی را در سنای این کشور به پیش ببرند تا مانع از خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، مجلس سنای آمریکا درصدد است طرحی را به پیش ببرد که طی آن از رئیس جمهور آمریکا خواسته شود از اجرای تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه دست بردارد.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت دیگر دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.
همچنین یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه خبر داد که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است.
جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه احتمالا 60 تا 100 روز خواهد بود و کاخ سفید اعلام کرده که آمریکا خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.
همچنین رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه طی پیام ویدیوئی در توئیتر تاکید کرد: پس از پیروزی‌های تاریخی که علیه داعش حاصل شد، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که نظامیان خود را به کشور بازگردانیم.
وی در این پیام ویدیویی گفت: ما مدت زمان طولانی است که در سوریه در حال جنگ هستیم و تقریبا دو سالی که رئیس جمهور آمریکا بودم این جنگ را تشدید دادیم و طی این مدت داعش را شکست داده و سرزمین‌ها را پس گرفتیم و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که نیروهای ما به خانه بازگردند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала