نگرانی آمریکا از نفوذ حزب‌الله در لبنان

© AP Photo / Mohammed Zaatariنگرانی آمریکا از نفوذ حزب‌الله در لبنان
نگرانی آمریکا از نفوذ حزب‌الله در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا امیدوار است دولت آتی لبنان با واشنگتن در تمامی زمینه‌های مورد اهتمام طرفین همکاری کند.

تونل های زیرزمینی - اسپوتنیک ایران
تونل های زیرزمینی در مرز لبنان-اسرائیل
.به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خبرگزاری رای‌الیوم نوشته است که یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی اظهاراتی، نگرانی کشورش را از نفوذ فزاینده جنبش حزب‌الله در لبنان اعلام کرد.
وی گفت: «امیدواریم که دولت آتی لبنان کشوری باثبات، امن و پایبند به صلح را برقرار سازد، به نیازهای ملت لبنان پاسخ دهد و با ایالات متحده در تمامی زمینه‌های مورد اهتمام طرفین همکاری کند.»
با وجود گذشت بیش از 5 ماه از انتخابات پارلمانی لبنان و ریاست «سعد الحریری» به تشکیل دولت، اما هنوز کابینه این کشور معرفی نشده است.
به نقل از تسنیم، شواهد و گزارش‌ها حاکی‌ست الحریری با فشارهای خارجی از جمله از سوی آمریکا و عربستان سعودی، برای وارد نکردن حزب‌الله به برخی وزارتخانه‌ها روبه‌روست.
گفتنی است، امروز اعتراضات گسترده ضد دولتی در لبنان پس از مرگ یک کودک فلسطینی آغاز شد. پزشکان محلی از درمان کودک بدون پرداخت هزینه خودداری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در لبنان، محمد وهبا سه ساله به جراحی مغز اضطراری نیاز داشت که هزینه آن 25 هزار دلار بود. کودک سرانجام وارد کما شد، اما بیمارستان ها از پذیرش او خوداری کردند زیرا والدین او پول پرداخت هزینه درمان فرزند خود را نداشتند. سه شنبه صبح، این پسر به خاک سپرده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала