گزارش و تحلیل

جوکی به نام تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل

© Flickr / Ashitaka Sanجوکی به نام تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل
جوکی به نام تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست که سازمان ملل امروزه به آچار فرانسه ایالات متحده آمریکا در جهان تبدیل گشته اما حد اقل توقع این است که این سازمان در مواردی مقداری هم آبروداری کند.

ماجرای بحث مقاله اصلا بر سر اینکه این تشکیلات لایحه ای بر علیه ایران در مجمع عمومی به تصویب رسانده یا نه نیست چون این قطعنامه ها تکراری است و سالهاست از این قطعنامه ها بر علیه ایران تصویب می شود.
بحث این است که این تشکیلات امروزه صد در صد به تشکیلاتی تبدیل شده که فقط به خواسته های ایالات متحده می پردازد و حتی یک انتقاد کوچک از رفتارهای کوچک اسرائیل بر علیه مردم بی گناه فلسطینی موجب برخورد قهر آمیز ایالات متحده با آن می گردد.
وقتی این شورا تصمیم می گیرد قطعنامه ای در محکومیت کشتار کودکان یمنی را به دلیل پولی که عربستان سعودی در اختیار سازمان ملل قرار می دهد پس بگیرد (طبق اظهار نظر رسمی آقای بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل) چه توقعی از این شورا می توان داشت.
آیا مثلا می توان از آن توقع داشت کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کند؟
یا اینکه می توان از آن توقع داشت در مورد سرنگونی دولت های منتخب مردمی که موجب کشتار و سلب حقوق انسانی مردم کشورها می شود اظهار نظر داشته باشد؟
یا مثلا در مورد رفتار های پلیس آمریکا با شهروندان این کشور صحبت کند؟
یا اینکه در مورد برخورد برخی کشورهای غربی با پناهجویان اظهار نظر کند؟

بررسی علت فوت وحید صیادی نصیری - اسپوتنیک ایران
بررسی علت فوت وحید صیادی نصیری
یا مثلا در مورد سلب تابعیت مردم معترض به سلب حقوق خود در بحرین و یا دیگر کشورها صحبت کند؟
یکی از راهکارهایی که آمریکایی ها و همپیمانانشان برای اعدام مخالفین خود انجام می دهند این است که این مخالفین را بدون محاکمه با یک عملیات مثلا هواپیماهای بدون سرنشین ترور کنند، آیا این ماجرا تعدی به حقوق بشر به حساب نمی آید؟
اسرائیلی ها چه تعداد از فلسطینی های بی گناه را به این روش ترور کرده اند؟
حتی فیلم های مستند مبنی بر کشتار خونسرد فلسطینی های غیر مسلح توسط سربازان اسرائیلی منتشر شده، تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل چه کار کرده؟
آیا اینکه مثلا استرالیا پناهجویان را در کمپ هایی در گینه نو با فجیع ترین شرایط زندانی می کرد تعدی به حقوق بشر به حساب نمی آید؟
یا مثلا اینکه آقای ترامپ دستور داده ارتش به مرز مکسیک برود و اجازه آتش به اختیار به سربازان داده تا پناهجویان را بکشند چی؟
آیا مثلا توهین هایی که دولت گرجستان به شهروندان ایرانی کرده تعدی به حقوق بشر نیست؟
اینکه ایالات متحده از پانزده هزار کیلومتر آن طرف تر بیاید در خاور میانه گروه های تروریستی مانند القاعده وداعش تشکیل دهد و هزاران انسان بیگناه را برای حفظ منافع ملی خود به فجیع ترین شکل قتل عام کند چی؟
اینکه مثلا روس تبارها به دلیل قومییت اشان از حقوق اولیه خود در اکراین محروم بشوند چی؟
اینکه در برخی کشورهای اروپایی گروه های افراطی اقدام به حمله به مسلمانان می کنند چی؟
راستی کشتار فجیع خبرنگاران به دلیل اینکه فقط حرف مخالف می زنند چی؟
آیا آن قاچاقچی ای که هزاران نفر را معتاد می کند و به کام مرگ می فرستد مستحق چه مجازاتی است؟
یا آنکه ملیاردها تومان یا دلار از اموال عمومی را اختلاس می کند و با قوت مردم بازی می کند چی؟
یا آنکه اقدام به تجاوز وحشیانه و یا کشتار می کند یا با پاشیدن اسید زندگی یک نفر دیگر را تباه می کند چی؟
بنده خود جزو شدید ترین مخالفان اعدام و گرفتن جان انسان ها می باشم اما بعضی وقت ها فکر می کنم اگر من جای قاضی بودم و می خواستم جلوی برخی تبهکاری ها در جامعه را بگیرم چه کار باید می کردم؟
می خواهید چند تای دیگر را مثال بزنم که تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل اصلا به آنها نمی پردازد و فقط به فکر تامین منافع ایالات متحده است؟
اگر تشکیلات حقوق بشری سازمان ملل به همه مسایل موجود در همه کشورها می پرداخت آنوقت می شد گفت که این تشکیلات حق دارد در امور مرتبط با ایران هم اظهار نظر کند اما وقتی که یک بام و دو هوا باشد باید نام خود را تغییر دهد.
آیا وقت آن نرسیده تا نام این تشکیلات را به مباشر آمریکا و متحدین در جهان تبدیل کرد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала