روسیه به خروج امریکا از "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" واکنش نشان می دهد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به خروج امریکا از "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" پاسخ می دهد
روسیه به خروج امریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ریابکوف، معتقد است که روسیه در صورت خروج ایالات متحده از معاهده موشک های میان برد و کوتاه برد، استقرار موشک های ایالات متحده را تهدید محسوب می کند.

به گزارش اسپوتنیک معاون وزیر امور خارجه روسیه سرگی ریابکوف، در مصاحبه ای با روزنامه کامرسانت، در پاسخ به سوال در مورد احتمال خروج از پیمان INF گفت که ایالات متحده و کشورهای اروپایی باید آگاه باشند که روسیه امکان استفاده از موشک های زمینی آمریکایی را نادیده نمی گیرد. 
روسیه به خروج آمریکا از پیمان موشکی پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران
روسیه به خروج آمریکا از پیمان موشکی پاسخ خواهد داد
ریابکوف گفت: "ما مجبور خواهیم شد که اقدامات جبراني را انجام دهيم". 
به گفته وی، واشنگتن "رابطه بین ایالات متحده و روسیه بر سر اجرای این معاهده را ملاک عمل قرار نمي دهد، بلکه آمریکایی ها مي خواهند به طور کلی اين قرارداد ناخوشایند براي خود را لغو کنند". 
به نقل از ريابکوف، واشنگتن پیمان INF را "به طور قابل توجهی محدود کننده توانایی های نظامی کشورش می داند، واشنگتن کشورهایی که دارای زرادخانه موشک های میان برد و کوتاه برد هستند را به عنوان یک تهدید برای منافع ایالات متحده محسوب می نماید". امريکا، "چین، ایران و کره شمالی را از جمله اين تهديد ها محسوب می کند". 
پیش از این ولادیمیر پوتین در خصوص احتمال خروج امریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد گفت: "پیشنهاد می کنم که امروز درمورد اقداماتمان راجب به خروج احتمالی ایالات متحده از معاهده منع موشک های متوسط و کوتاه برد بحث کنیم. اجازه دهید دوباره به این موضوع بپردازم: ما آماده هستیم که با شرکای آمریکایی در مورد این مسئله کلیدی مذاکره کنیم و امیدواریم که با مسئولیت کامل به این موضوع واکنش نشان دهند. البته، تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از معاهده مذکور، البته نمیتواند و بدون پاسخ از سوی کشور ما باقی نخواهد ماند."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала