در صورت انحلال اوپک، قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه می رسد

© Flickr / alex.ch در صورت انحلال اوپک، قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه می رسد
در صورت انحلال اوپک، قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه می رسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان عربستان سعودی اعلام نمودند که در صورت انحلال اوپک، قیمت نفت به 300 دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به گفته رییس مرکز تحلیلی پادشاه عبدلله، آقای آدام سمنسکی، در صورت فروپاشی اوپک، جهان با بحران نفت رو به رو می شود. 
آمادگی اوپک برای کاهش استخراج نفت - اسپوتنیک ایران
آمادگی اوپک برای کاهش استخراج نفت
رئیس جمهور مرکز تحقیقات نفت پادشاه عبدالله (KAPSARC) گفت، نوسانات قیمت نفت در صورت خروج روسیه از توافقنامه اوپک + ممکن است باعث تکرار تجربیات گذشته شود. 
این موسسه به دستورات وزارتخانه نفت عربستان، شروع به مطالعه سناریوهای مختلف نمود که اگر اوپک منحل شود، نقش عربستان سعودی که بازی اصلی را در اوپک بازی می کند، از بین می رود. این تحقیق توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است.
سمینسکی در مصاحبه با روزنامه نگاران و تحلیلگران در ریاض، در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از توافق اوپک + خارج می شود، گفت: "پاسخ این است که (در صورت خروج روسیه از اوپک) این امر منجر به نوسانات بیشتر قیمت نفت خواهد شد که ما تا به حال در گذشته با آن رو به رو شده ایم. آنچه تحقیقات ما نشان می دهد این است که زمانی که بحران در لیبی در 2011-2012 اتفاق افتاد، قیمت نفت بدون دخالت اوپک می توانست به 200 دلار به ازای هر بشکه پیش برود. این می تواند در سال 2012 اتفاق بیافتد و در سال 2018 ممکن است اتفاق بیفتد. اگر تصمیمات روسیه و عربستان در اوپک نبود، در سال 2018 قیمت نفت به 300 دلار در هر بشکه می رسید". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала