واکنش عربستان به موضع سنا آمریکا درباره مسئولیت قتل خاشقجی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyواکنش عربستان به موضع سنا آمریکا درباره قتل خاشقجی
واکنش عربستان به موضع سنا آمریکا درباره قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی موضع سنای آمریکا نسبت به مسئولیت بن سلمان در قتل روزنامه نگار سعودی را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عربستان با انتشار بیانیه ای، موضع مجلس سنا آمریکا در مورد اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می باشد را رد کرد.
پیش از این گزارش شد که در روز پنجشنبه، مجلس سنای آمریکا، با تصویب قطعنامه ای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده؛ عربستان سعودی مواضع اخیر مجلس سنای آمریکا را رد می کند و این ادعا و اتهامات را بی اساس و با هر گونه مداخله در امور داخلی‌ یا زیر سوال بردن جایگاه رهبرانش که ملک سلمان و ولیعهد او هستند، مخالف بوده و هر نوع اهانت به حاکمیت کشور یا اهانت به جایگاه آن را نمی‌پذیرد.دخالت در امور داخلی این کشور پادشاهی می داند.
وزارت خارجه عربستان همچنین تاکید کرد که ریاض بر ادامه و توسعه روابط با واشنگتن اصرار دارد و از چنین موضع‌گیری‌های اعضای نهادی معتبر در کشوری هم‌پیمان و دوست تعجب می‌کند. عربستان به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی برای آمریکا احترام زیادی قابل است و روابط استراتژیک سیاسی، اقتصادی و امنیتی عمیقی با این کشور دارد که طی دهه‌های گذشته در جهت خدمت به منافع دو کشور و دو ملت بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала