زنان در کره جنوبی رژ لب هایشان را برای رسیدن به آزادی پاک می کنند +ویدئو

© REUTERS / Jason Leeزنان در کره جنوبی رژ لب هایشان را برای رسیدن به آزادی پاک می کنند +ویدئو
زنان در کره جنوبی رژ لب هایشان را برای رسیدن به آزادی پاک می کنند +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنبش و اعتراض زنان کره جنوبی علیه استانداردهای زیبایی همچنان ادامه دارد

به گزارش اسپوتنیک، مدت هاست که زنان کره جنوبی در اعتراض به استانداردهای زیبایی باهم متحد شدند و به اعتراض برخاسته اند. آنها به شدت از جراحی ها و شعارهای زیبایی خسته شده اند و برای رهایی از استانداردهای تعیین شده برای زیبایی که از سوی رسانه ها بر آنها تحمیل می شود در حرکتی لوازم آرایش خود را خرد کرده و به سطل زباله انداختند. آنها خواستار بازگشت به استانداردهای اصلی زیبایی هستند و معتقدند این جنبش کمک می کند تا از استانداردهای غیرمعقول که زن را به ابزار لذت طلبی و کسب سود تبدیل کرده است، رهایی دهد. این زنان از خرد کردن و نابود کردن لوازم آرایش خود ویدئوهایی در شتکه های اجتماعی منتشر کردند و تعداد زیادی از زنان نیز با آنها همراه شده اند.


کاربران بسیاری هم عقیده با این زنان، مخالف این هستند که برای زنان استانداردهای زیبایی تعریف شود و چرا باید یک زن حتما دارای این مشخصه ها باشد تا به او "زیبا" بگویند.
برخی از کاربران نیز معتقدند استانداردهای زیبایی در جوامع به سمتی سوق پیدا کرده است که افراد را آنگونه که هستند نمی پذیرند به این دلیل تعداد زیادی به جراحی های زیبایی رو می آوردند و مسلما اگر کسی تمایلی به جراحی های زیبایی ندارد انجام نمی دهید، چرا که هر شخصی در مورد چهره اش آزادی عمل دارد.
تعداد زیادی از کاربرانی نیز می گویند درست است که استانداردهای زیبایی تعریف شده است استانداردهای اشتباهی هستند، اما هیچ گاه جنبش جدی در این زمینه وجود نخواهد داشت چرا که این موضوع چندان به نفع بازار و سرمایه داری نیست. آنها بر این باورند که زنان نباید اجازه دهند شرکت های مد و لوازم آرایش برای آنها استانداردهای سخت گیرانه زیبایی، رنگ و مد را تعیین کند. چرا که به همان میزانی که شخص خود را از این معیارها دور ببیند و دچار عدم اعتماد به نفس و ناامنی روانی شود، به نفع آنها می باشد. و می توان گفت آرایش قرن بیست و یکم حاصل تبلیغ و تحمیل رسانه و این قبیل شرکت ها است. اما در مقابل کاربرانی معتقدند که حتی اگر این دنیا خالی از مردها می بود باز هم زنان به دنبال زیبایی و آراستگی بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала