مظلومین در چالش خوشبختی جهانی

© Photo / Soheil Gargari مظلومین در چالش خوشبختی جهانی
مظلومین در چالش خوشبختی جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنیای کارتون همیشه جذاب بوده‌است برای کودکان بیشتر و هر از گاهی باعث شده تا بزرگ‌ترها نیز تماشای آن را لذت بخش و مفید بدانند.

یک هنرمند بنگلادشی با قوه خلاقیت خود دست به خلق آثاری زده که نگاه مخاطبان را به خود جلب کرده‌است. مرشد میشو (Morshed Mishu) با اجرای این کارتون علاوه بر راه‌اندازی چالش جهان خوشبخت (the global happiness challenge) و بیان دنیای شاد و زیبایی که می‌توانست بخشی از زندگی مردمان رنج کشیده جهان باشد با جلب همراهی مخاطبان بسیار در درک از دست رفتن این فرصت برای مردم باعث شده که جایگاه کارتون نیز به‌عنوان بستری برای مفاهیم عمیق نیز مورد توجه دوباره قرار گیرد.

 

 

 

 

 

محبوبیت کارتون‌های مرشد میشو از مرزهای بنگلادش عبور کرده و حالا در کشورهای منطقه از اندونزی تا هند و حتی ایران نیز برای خود طرفدارانی پیدا کرده‌است. با دیدن آثار مرشد میشو و مقایسه وقایعی که این تصاویر از آن به‌عنوان بهانه‌ی برای بیان احساس هنرمند استفاده کرده، به‌راستی در چند ثانیه مخاطب به چالشی عمیق دچار می‌شود که دنیا چقدر می‌تواند جای متفاوتی برای زندگی باشد و چگونه فرصت‌های رنگارنگ و ساده خوشبختی از عده‌ای از مردمان این کره خاکی دریغ شده است.    

 







تهیه شد توسط عبدالصمد حسینی

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала