سلب اعتماد آمریکایی ها از ترامپ

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها به حرف های ترامپ در پرونده روسیه باور ندارند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش های شبکه تلویزیونی «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت ژورنال، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، 62 درصد از آمریکایی ها معتقدند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی تیم انتخاباتی خود با مسکو، صادق نبوده است.

پوتین و ترامپ، نامزدهای دریافت نشان  شخص سال 2018 - اسپوتنیک ایران
پوتین و ترامپ، نامزدهای دریافت نشان " شخص سال 2018"

براساس نتایج این نظرسنجی مشترک 94 درصد از دمکرات ها و 24 درصد از جمهوریخواهان نسبت به صداقت ترامپ در مورد این پرونده ابراز تردید کرده اند و نیمی از جامعه آماری این نظرسنجی اذعان کرده اند که تحقیقات مداخله روسیه آن ها را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مردد کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر آمریکایی ها می خواهند تا سیاست گذاری های کشور به جای ترامپ برعهده دمکرات های کنگره گذاشته شود.

به گزارش «ان بی سی» میزان بی اعتمادی به ترامپ در ماه های اخیر تشدید شده است، در ماه اوت 38 درصد آمریکایی ها به صحت توضیحات ترامپ در مورد تبانی انتخاباتی با روسیه، باور نداشتند که اکنون به 62 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی از 9 تا 12 دسامبر در میان 900 آمریکایی انجام شد.

اعلام شده بود که ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از پیروزی وی در انتخابات 2016 با روس ها ارتباط داشته و با آنها علیه هیلاری کلینتون نامزد دموکرات «تبانی» کرده است.

در جدیدترین تحولات در این باره، روزنامه واشنگتن پست طی انتشار خبری اعلام کرد که گزارش سنا را به دست آورده است که گویای جزئیات دخالت ادعایی روس ها در انتخابات 2016 آمریکا و کمک به رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала