روند کاهشی سکه و طلا در ایران

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر روند کاهشی سکه و طلا در ایران
روند کاهشی سکه و طلا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران خبر از ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران خبر از ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه داد و اعلام کرد که هر عدد سکه تمام بهار طرح جدید به سه میلیون و 420 هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: امروز قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به سه میلیون و 420 هزار تومان و سکه طرح قدیم به سه میلیون و 250 هزار تومان رسیده است. همچنین نیم سکه یک میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون تومان و سکه گرمی 620 هزار تومان معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان این‌که نرخ انس جهانی طلا نیز روند کاهشی داشته و به 1239 دلار رسیده است، گفت: قیمت طلا در بازار تهران نیز کاهش یافته و هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 301 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار، 300 هزار و 100 تومان قیمت دارد.

محمدولی ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی در بازار طلا و سکه همچنان ادامه داشته باشد و به جایی برسد که نرخ‌ها در بازار به قیمت‌های واقعی نزدیک شود و شاهد ثبات قیمت‌ها همچون گذشته باشیم.

یک فعال بازار طلا و سکه نیز گفت: قیمت سکه و طلا به قیمت 4.5 ماه قبل بازگشت.

محمد کشتی آرای با اعلام این خبر افزود: امروز نیز همانند روز گذشته قیمت سکه و طلا و برخلاف ثبات قیمت طلای جهانی روند کاهشی داشته است. علت اصلی این مساله را می توان مربوط به روند کاهشی قیمت ارز و کاهش تقاضا در بازار دانست. این روزها در بازار هم تقاضا برای خرید کاهش یافته و هم میل به خرید پایین آمده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز قیمت ها به سطح قیمت 4.5 ماه پیش رسیده است یعنی قیمت های قعلی سکه و طلا برابر با قیمت های مرداد 97 شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات بانک مرکزی، نرخ ارز روند کاهشی یافته و یکی دیگر از عوامل این مساله را می توان ورود ارزهای خانگی به چرخه بازار دانست زیرا با ریزش قیمت ها، نگهداری طلا و سکه و ارز صرفه ندارد بنابراین می توان انتظار داشت میل به ورود طلا و سکه و ارزهای خانگی به بازار بیشتر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала