پسکوف: پوتین ملاقات با ترامپ را رد نکرد

© REUTERS / Steffen Kugler/Courtesy of Bundesregierungپسکوف: پوتین ملاقات با ترامپ را رد نکرد
پسکوف: پوتین ملاقات با ترامپ را رد نکرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کرملین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنان آماده مذاکره با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بررسی مسائل ضروری و فوری از جمله امنیت استراتژیک است.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو همچنان معتقد است دیدار سران دو کشور در سطح برابر برای دو طرف لازم و مفید خواهد بود.

پیشتر، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود تا زمانی که مساله دریای سیاه و توقیف کشتی های اوکراینی توسط روسیه حل و فصل نشود، دیدار ترامپ و پوتین برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از سخنگوی کاخ کرملین در این رابطه گفته است: مسلما چنین موضعی نمی تواند دلیلی بر نقض و لغو جریان بررسی و پیگرد قانونی مسائل مرتبط با خاطیان و ناقضان حریم مرزی روسیه باشد.

گفتنی است، تنش میان روسیه و اوکراین که از سال 2014 به دلیل الحاق کریمه به روسیه آغاز شد دو هفته پیش در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.

روس ها اعلام کردند که شناورهای اوکراینی بدون توجه به هشدارهای نیروهای مرزبانی به آب های سرزمینی این کشور وارد شده و پس از تبادل آتش هر سه شناور توقیف و ملوانان آنها بازداشت شدند.

در آن سوی آب ها و از کی یف نیز خبر رسید که دو کشتی کوچک زرهی "بردیانسک" و '"نیکاپول" و یک یدک کش "یانی کاپو" طبق برنامه از قبل هماهنگ شده از بندر "اودسا" به بندر "ماریپول" در دریای "آزوف" در حرکت بودند که در محاصره نیروهای روسی قرار گرفتند.

از آن زمان تاکنون اوکراین در حالت حکومت نظامی قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала