شرط ترکیه برای همکاری با دولت بشار اسد

© Sputnik / Maksim Blinovشرط ترکیه برای همکاری با دولت بشار اسد
شرط ترکیه برای همکاری با دولت بشار اسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ترکیه شرط این کشور را برای همکاری با دولت بشار اسد اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس دوحه اعلام کرد: ترکیه احتمال همکاری با رئیس جمهور سوریه، بشار اسد را، در صورت انتخاب مجدد او در انتخابات این کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.

اتحادیه ایران و ترکیه - دغدغه آمریکا و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اتحادیه ایران و ترکیه - دغدغه آمریکا و اسرائیل

چاووش اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه در صورت انتخاب مجدد بشار اسد با دولت وی همکاری میکند، گفت: ما باید کشور را برای انتخابات آماده کنیم، آنها باید تحت حمایت سازمان ملل برگزار شوند، انتخابات باید جهانی، شفاف، دموکراتیک و منصفانه باشد… اگر این انتخابات دموکراتیک و معتبر باشد، هر کس باید این امکان را در نظر بگیرد.
وی همچنین افزود: ترکیه مخالف نوشتن قانون اساسی برای سوری ها توسط دیگران است. اجازه دهید آنها قانون اساسی خود را بنویسند. اگر آنها نیاز به کمک داشتند… ما می توانیم این کمک را به آنها ارائه دهیم، اما آنها باید قانون اساسی خودشان را بنویسند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала