بلومبرگ: ترامپ، اتحادیه اروپا و تروریست ها تهدیدات اصلی سال 2019

© Fotolia / Shigeبلومبرگ: ترامپ، اتحادیه اروپا و تروریست ها تهدیدات اصلی سال 2019
بلومبرگ: ترامپ، اتحادیه اروپا و تروریست ها تهدیدات اصلی سال 2019 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دور جدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، بحران اقتصادی در ایتالیا، وضعیت مبهم بریتانیا از اتحادیه اروپا - به گفته بلومبرگ، اقتصاد جهانی را با چالش هایی در سال 2019 روبرو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، دور جدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، بحران اقتصادی در ایتالیا، وضعیت مبهم بریتانیا از اتحادیه اروپا — به گفته بلومبرگ، اقتصاد جهانی را با چالش هایی در سال 2019 روبرو خواهد کرد.

خطر سیاسی برزگ در ایالات متحده به خاطر بی اعتمادی به ترامپ وجود دارد. "قوی سیاه" (قوی سیاه استعاره‌ای است از پیشامدهایی که مشاهده آنها شگفت‌انگیز و بسیار نادر است و چون کسی به طور معمول انتظار وقوع آنها را ندارد وقتی اتفاق می‌افتند توده‌های مردمی در توجیه دلایل وقوع چنین پدیده‌هایی گاه به استدلال غیرعقلانی و حتی خرافی روی می‌آورند) می تواند موجب بروز تروریسم جهانی شود.

جنگ تجاری اقتصاد را تضعیف خواهد کرد:

در وحله اول جنگ تجاری که بین آمریکا و چین رخ می دهد می تواند به سطح خطرناکی برسد. سیاست تهاجمی و غیر قابل پیش بینی ترامپ ممکن است به بدترین حالت منجر شود — جنگ اقتصادی بزرگ و طولانی مدت واشنگتن با پکن.

برکزیت و بحران در ایتالیا:

تهدید ترک بریتانیا از اتحادیه اروپا، که برای تاریخ 29 مارس 2019، برنامه ریزی شده نیز مملو از خطر است. اگر لندن از اتحادیه اروپا خارج شود، باعث منحل شدن بیشتر موافقت نامه ها می شود، اقتصاد کشور با سقوط بسیار جدی مواجه خواهد شد. تا سال 2030 تولید ناخالص داخلی هفت درصد کاهش خواهد یافت. اگر لندن فضای گمرکی را با اتحادیه اروپا (سناریوی نرم افزاری) حفظ کند، اقتصاد کشور تنها سه درصد افت خواهد کرد.

بحران های سیاسی:

در سال 2019، انتخابات در کشورهای در حال توسعه بزرگ، به ویژه در آرژانتین، هند، اندونزی، آفریقای جنوبی و نیجریه برگزار می شود. تحلیلگران بلومبرگ تهدید جداگانه ای را در بحران های سیاسی مشاهده می کنند؛ مردم این کشورها می توانند به وسیله سیاستمداران پوپولیستی که به قدرت می رسند، تحریک شوند.

تروریسم جهانی:

کارشناسان بزرگترین خطر را یک کشور معرفی نمی کنند بلکه گسترش تروریسم جهانی را معرفی می کنند- که قادر است به یک قو سیاه جدید برای اقتصاد جهانی تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала