مجلس برای سهمیه بندی بنزین سال ۹۸ پیشنهاد جدید مطرح کرد

© AFP 2023 / Seyllouمجلس برای سهمیه بندی بنزین سال ۹۸ پیشنهاد جدید مطرح کرد
مجلس برای سهمیه بندی بنزین سال ۹۸ پیشنهاد جدید مطرح کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران بیان داشت که به میزان بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات قابل وصول در کشور ، فرار مالیاتی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی بیان داشت: برآورد ما این است که به‌اندازه بیش از 30 تا 40 درصد مالیات قابل وصول در کشور، فرار مالیاتی وجود دارد و این میزان اگر وصول شود به‌راحتی جایگزین منابعی شود که می‌خواهیم از محل کاهش سهم صندوق توسعه ملی برای کشور ایجاد کنیم.
پورابراهیمی خاطر نشان کرد که کاهش هزینه‌های دولت از الزامات بودجه سال آینده است و افزود: این کاهش کمک می‌کند تا منابع درآمدی را بهتر اداره کنیم. باید از منابع جایگزین نفتی استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردها از حدود 90 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور حدود 15 میلیون لیتر قاچاق می‌شود.
پورابراهیمی خاطر نشان کرد: اشتباه دولت در حذف کارت سوخت، عوارضی را ایجاد کرد و نخستین اقدام مجلس هماهنگی با دولت در احیای کارت سوخت است.
این نماینده گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که قیمت سوخت را به‌شکلی در سال 98 ثابت نگه داریم اما برخی از خودروهای شخصی که [مصرف آنها] حدود 60 درصد از مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد سهم مشخص برای مصرف آن‌ها در نظر گرفته شود که می‌تواند بیشتر از 60 لیتر برای هر خودرو باشد و برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی سهم بیشتری در نظر گرفته شود و مصرف بیشتر از آن از محل اخذ عوارض مابه‌التفاوت به‌صورت پلکانی به دولت برگشت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала