روش جدید پیش بینی تاریخ مرگ انسان

© Fotolia / Jan H. Andersenروش جدید پیش بینی تاریخ مرگ انسان
روش جدید پیش بینی تاریخ مرگ انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران دانشگاه ییل امریکا فناوری تعیین روز مرگ هرکسی را ابداع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان لوین ، یکی از پژوهشگران گفت برای تعیین سن بیولوژیک انسان کافیست آزمایش خون وی صورت بگیرد.
به گفته وی بزودی هر پزشک خواهد توانست در صورت تمایل بیمار تاریخ تقریبی مرگ وی را پیش بینی کند.

روشی برای پیش بینی زمان مرگ کشف شد - اسپوتنیک ایران
روشی برای پیش بینی زمان مرگ کشف شد

یادآور می شود چندی پیش در مرکز طبی آمریکا به نام « بت — ایزئیل» سوپر کامپیوتری معرفی شد که قادر به مطالعه حجم عظیمی از داده هاست و می تواند تاریخ مرگ بیمار را محاسبه کند. گزارش شد که دقت پیش بینی این کامپیوتر 96 درصد است. فعلا این امر به بیماران لاعلاج مربوط می شود که مرگ آنها طی چند ماه انتظار می رود.
دکتر استیو هورنگ ریاست این پروژه را عهده دار است. وی در توضیح گفت که کامپیوتر البته نمی تواند جای پزشک را بگیرد، اما می تواند به او کمک می کند. به نوشته مجله « دور دنیا» در این کامپیوتر اطلاعات در باره بیش از 250 هزار مورد کلینیکی طی 30 سال اخیر درج شده است. برنامه کامپیوتر این اطلاعات را با شاخص های فعالیت حیاتی ارگانیزم بیمار — فشار، سطح اکسیژن در خون، اطلاعات بیوشیمی خون و غیره مقایسه می کند. این امر به تشخیص و حتی تعیین این موضوع کمک کند که بیمار تا چه مدت دیگر زنده خواهد ماند، اگر بیماری او سنگین است.کامپیوتر با استفاده از داده ها در باره اینکه چه اتفاقی برای دیگر بیماران طی سالهای گذشته هنگام همین نوع بیماری ها و آنالیزها افتاده است، کامپیوتر پیشرفت رویدادها برای هر بیمار مشخص را پیش بینی می کند.
بهر حال به گفته هورنگ، پزشکان سعی می کنند از کامپیوتر برای پیش بینی تاریخ مرگ استفاده نکنند زیرا وظیفه اصلی کامپیوتر کمک به پزشک در تشخیص صحیح بیماری است. کامپیوتر می تواند بیماری های کمیاب و پنهان را کشف کند که ممکن است از نظر پزشک دور بماند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала