خشونت علیه زنان در ایران+عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehriزنان ایران
زنان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوسترهایی با موضوع آزارهای خیابانی زنان منتشر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان می تواند زمینه ارتقای امنیت و حضور زنان در عرصه های عمومی را بیش از پیش فراهم کند.

آزار خیابانی عملی خشونت آمیز است که نه تنها باعث ایجاد احساس خطر و آسیب پذیر بودن در زنان می شود، بلکه به تدریج می تواند مانع از فعالیت آنان در عرصه عمومی شود.

اهمیت این مساله در سال های اخیر چنان است که کمپین ها و گروه هایی در این خصوص شکل گرفته و فعالیت می کنند. از جمله این گروه ها، گروه دیده بان است که با پوستر نارنجی رنگ «تو سرگرم می شوی اما من آزار می بینم» در سطح شهر تهران فعالیت می کند. این گروه با مردم درباره متلک گفتن و آزار خیابانی و دست درازی به زنان در معابر صحبت می کند و از آنها می خواهد پوسترهایشان را روی در و دیوار بچسبانند. صحبت با مردم و تولید محتوا درباره آزار خیابانی نقطه عطف کاری است که این گروه انجام می دهد.

پوستر نارنجی رنگ کمپین منع خشونت علیه زنان در ایران.

علاوه بر فعالیت های این کمپین، مطالعات جامعه شناختی، روان شناختی و حقوقی مختلفی نیز در این زمینه صورت گرفته است که آزار خیابانی را از ابعاد خشونت علیه زنان می دانند. از طرفی پی گیری های اخیر این موضوع و نیز تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان و قرار دادن اموری از آزار خیابانی زنان در این لایحه ضرورت پرداختن به این مساله را چندین برابر کرده است. آنچنان که نبود قانونی مشخص و عدم پیگیری های سفت و سخت در این زمینه سبب گردیده موارد مربوط به آزار خیابانی نه تنها کاهش نیابد بلکه همواره به دلیل مشکلاتی در این زمینه تداوم داشته باشد.

پوستر نارنجی رنگ کمپین منع خشونت علیه زنان در ایران.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала