حضور وزیر خارجه ایران در نشست بین‌المللی دوحه

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر حضور وزیر خارجه ایران در نشست بین‌المللی دوحه
حضور وزیر خارجه ایران در نشست بین‌المللی دوحه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز(شنبه) به منظور شرکت و سخنرانی در نشست بین المللی دوحه ( Doha Forum 2018 ) عازم قطر شد، در این نشست شرکت کرد.

این نشست از امروز (شنبه) 24 آذر ماه (15 دسامبر) به مدت دو روز در دوحه برپاست و «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر این نشست را افتتاح کرد.

امیر قطر به نشست خلیج فارس نیامد - اسپوتنیک ایران
امیر قطر به نشست خلیج فارس نیامد

وی در سخنان خود در مراسم افتتاحیه این نشست عنوان کرد که سرکوبگری، استبداد و نقض حقوق بشر به تهدیدی برای بشریت تبدیل شده است.
امیر قطر افزود که منازعات فراگیر تمام جهان را فراگرفته و رژیم‌هایی را به وجود آورده که حقوق بشر را به رسمیت نمی‌شناسند.
وی همچنین گفت که در منطقه غرب آسیا چالش‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن قضیه فلسطین است
آل ثانی اظهار داشت که موضع دوحه در خصوص حل بحران به وجود آمده در روابط با چهار کشور عربی تغییر نکرده و ما همچنان بر گفت‌وگو و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تأکید داریم.
وی اشاره کرد که گفت‌وگو تنها راه پایان دادن به شکاف بین طرف‌هاست هر چند که اختلافات زیاد باشد.
نشست مزبور تحت عنوان «شکل گیری سیاست در جهان به هم پیوسته» با تمرکز بر «امنیت»، «صلح و میانجیگری»، «توسعه اقتصادی» و «روندها و گذار‌ها» برگزار می‌شود.
وزیر خارجه ایران در حاشیه این نشست با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
علاوه بر ظریف، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا گارسز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، «حسن خیر» نخست‌وزیر سومالی، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، «یوسف بن علوی» وزیر مسئول در امور خارجی عمان، «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و «نادیا مراد» برنده صلح نوبل نیز از جمله دیگر شرکت کنندگان و سخنرانان این نشست دو روزه هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала