آمریکا به راحتی نمیتواند از عرضه F-35 به ترکیه امتناع نماید

CC BY-SA 2.0 / Dabt / آمریکا به راحتی نمیتواند از عرضه F-35 به ترکیه امتناع نماید
آمریکا به راحتی نمیتواند از عرضه F-35 به ترکیه امتناع نماید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس جمهور ترکیه از اطمینان کشورش در دریافت جنگنده‌های F-35 از آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، مشاور رئیس جمهور ترکیه در نشست بین‌المللی دوحه معروف به فروم دوحه در جمع خبرنگاران گفت: آنکارا شک دارد که ایالات متحده بتواند از عرضه ی جنگنده F-35 به ترکیه در صورتی که این کشور سیستم ضد موشک روسی را خریداری کند، خودداری نماید.

ترکیه مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی‌بیند - اسپوتنیک ایران
ترکیه مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی‌بیند

کنگره آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد تحویل جنگنده F-35 به ترکیه را به دلیل برنامه آنکارا برای خرید سامانه ضد موشکی روسی اس-400 به حالت تعلیق درآورد. سناتورها اصلاحیه ای را برای بودجه دفاعی آماده ساختند که بر اساس آن وزارت دفاع باید گزارشی را برای ارزیابی احتمالی "تغییرات قابل توجه" در عرضه این هواپیماها به ترکیه، تهیه کند. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این از تحویل بدون مشکل جنگنده‌های اف-35 آمریکا به کشورش خبر داد.
کالین همچنین افزود: ما تنها یک خریدار نیستیم بلکه ما بخشی از این پروژه هستیم، که کشورهای دیگری نیز با آن مرتبط هستند بنابراین به راحتی نمیتوان از عرضه این جنگنده‌ها به ترکیه امتناع نمود.
ابراهیم کالین مطمئن است که این مسئله تا زمانی که جنگنده‌ها آماده تحویل شوند، حل و فصل خواهد شد.
ترکیه قصد دارد حداقل صد F-35 Lighting II را خریداری نماید. این خرید به عنوان بخشی از برنامه توسعه چند ملیتی F-35 تحت حمایت ایالات متحده است که آنکارا در سال 2002 به آن پیوسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала