درگیری پلیس و تظاهرکنندگان در پاریس+ویدئو

© REUTERS / Christian Hartmannاعتراضات در پاریس
اعتراضات در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات آرام به درگیری با پلیس ضد شورش فراروئید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «استاندارد»، نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان، به استفاده از گاز اشک آور در این خیابان روی آوردند.

در پنجمین هفته مداوم اعتراض ها علیه سیاست های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، خیابان شانزه لیزه روز شنبه نیز شاهد اعتراض و زد و خورد پلیس با معترضان بود.

در حالی که وزارت کشور فرانسه تعداد تظاهرات کنندگان را بسیار کمتر از هفته گذشته اعلام می کند، برخی معترضان معتقدند که علت اصلی آن مسدود شدن خیابان های منتهی به شانزه لیزه توسط پلیس بوده است.

بر اساس آخرین گزارش ها، تاکنون 160 نفر از معترضان توسط نیروهای پلیس بازداشت شده اند.

تا کنون 69 هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه مسئولیت تامین امنیت را بر عهده گرفتند. چهارده خودروی زرهی برای حمایت از نیروهای پلیس در خیابان های پاریس مستقر شده اند.

پلیس پاریس از همان ساعات اولیه صبح شنبه عبور و مرور در خیابان شانزه لیزه را ممنوع کرد اما تنها چند دقیقه بعد از رفع این محدودیت، معترضان تظاهرات آرام خود را در این خیابان آغاز کردند.

دولت مکرون با اوجگیری اعتراض ها برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را نیز از بودجه سال 2019 کنار گذاشته است.

برنامه مذکور دلیل اصلی اعتراض های پنج هفته اخیر «جلیقه زردها» بود که با وجود عقبگرد دولت کماکان و با هدف تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت و حتی استعفای مکرون ادامه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала