قانون گریزی و مخدوش کردن پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط رانندگان ایرانی +عکس، ویدیو

© AP Photo / Gurinder Osanقانون گریزی و مخدوش کردن پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط رانندگان ایرانی +عکس، ویدیو
قانون گریزی و مخدوش کردن پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط رانندگان ایرانی +عکس، ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوشاندن پلاک به روش های مختلف برای رهایی از طرح ترافیک و جرایم رانندگی

به گزارش اسپوتنیک، بنابر گفته های کارکنان "راهور ناجا" حجم تخلفات از حد معمول گذشته است و رانندگان بسیاری برای این که بتوانند بدون در نظر گرفتن طرح ترافیک در سطح شهر رفت و آمد کنند و از دید دوربین های ثبت تخلفات و پلیس پنهان باشند، پلاک خودرو را ناخوانا و مخدوش می کنند. اما این کار بر خلاف قانون است و جرم محسوب می شود که عواقب قانونی را در پی خواهد داشت.
در ویدئو زیر نمونه هایی از این روش ها را مشاهد خواهید کرد.


تعداد زیادی از کاربران بر این باورند که پوشاندن و پنهان کردن پلاک کار نادرستی است و یک نوع دزدی و سرقت محسوب می شود؛ ممکن است آنها شماره پلاک خودرو خود را به شماره ای تغییر دهند که به نام راننده ی دیگری باشد و شباهت پلاکی بوجود آید و به این ترتیب آن شخص متخلف محسوب می شود و ملزم به پرداخت جریمه می شود. بسیاری از کاربران نیز عنوان کرده اند که مبالغ جریمه های رانندگی بسیار بالا است و مردم از عهده ی پرداخت این هزینه ها بر نمی آیند، بنابراین به ناچار پلاک خودرو را به روش های مختلف پنهان می کنند.


برخی کاربران نیز معتقدند حتی اگر یک موتور داشته باشید و در تهران رانندگی کنید، تخلف و جرایم رانندگی شما پس از شش ماه بدون شک چیزی بیش از ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.
نظر برخی از کاربران این است که دریافت هزاران میلیارد تومان جریمه از رانندگان به منظور تأمین بخشی از بودجه سالانه کشور می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала