حمایت آمریکا از اپوزیسیون سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن تلاش می ورزد مانع از عملیات علیه تروریست های سوریه شود.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که واشنگتن منتها تلاش خود را بکار می گیرد تا مانع از اجرای عملیات ضد تروریستی سوریه در شرق رودخانه فرات بشود.

دیپلمات ها و سرویس اطلاعات آمریکا به اپوزیسیون سوریه کمک می رسانند و از آنها حمایت می کنند.

مقامات ایالات متحده پیام های تهدیدآمیزی برای گروهک هایی در ترکیب ارتش آزادیبخش سوریه و ائتلاف ملی اپوزیسیون و نیروهای انقلابی سوریه ارسال می کنند و از آنها می خواهند از شرکت در عملیات در شرق رودخانه فرات خودداری ورزند.

کشف موشک‌های آمریکایی از مخفیگاه تروریست‌ها در سوریه - اسپوتنیک ایران
کشف موشک‌های آمریکایی از مخفیگاه تروریست‌ها در سوریه

در این پیام ها آمده است:«هرگونه شرکت این گروهک ها در عملیات به معنای حمله به آمریکا و نیروهای ائتلاف است. این امر به مقابله آشکار با نیروهای ائتلاف و یا آمریکا منجر خواهد شد. ارتش آمریکا و «نیروهای دمکراتیک سوریه» بطور مشترک در عملیات شرکت دارند و به این دلیل نمی توان بدون آسیب رساندن به ائتلاف و یا آمریکا به «نیروهای دمکراتیک سوریه» حمله کرد».

واشنگتن در تهدیدات خود به اپوزیسیون پیشنهاد می کند از آن مناطقی دور بماند که مقابله کشورهای بزرگ در آنجا جریان دارد.

پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که قصد دارد در سوریه حدود 40-35 هزار شبه نظامی را گویا برای تأمین ثبات شرق رودخانه فرات آموزش بدهد. ترکیه مخالف این نقشه های آمریکاست که به معنای تبدیل «نیروهای دمکراتیک سوریه» به یک ارتش دائمی است.

در سوریه تروریست های «حزب کارگر کردستان» تحت عناوین PYD  و  YPGفعالیت می کنند و طی دو سال اخیر خود را «نیروهای دمکراتیک سوریه» می نامند.

در ایران حزب کارگر کردستان تحت عنوان «حزب زندگی آزاد کردستان » فعال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала