اوباماکر مغایر با قانون اساسی آمریکا

© AFP 2023 / RHONA WISEاوباماکر مغایر با قانون اساسی آمریکا
اوباماکر مغایر با قانون اساسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لایحه مراقبت مقرون به صرفه مغایر با قانون اساسی اسالات متحده اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، در ایالات متحده، یک دادگاه در تگزاس، اصلاحات مراقبت بهداشتی اوباماکر (Obamacare) را مغایر با قانون اساسی این کشور دانست.

عدم اجرای پروتکل‌های درمانی مشخص برای درمان بیماران در ایران - اسپوتنیک ایران
عدم اجرای پروتکل‌های درمانی مشخص برای درمان بیماران در ایران

این تصمیم دادگاه می تواند تقریبا 20 میلیون شهروند را در موقعیت بدون مراقبت های پزشکی قرار دهد. این دادگاه تصریح کرد از آنجا که کنگره آمریکا مفاد کلیدی اصلاحات را لغو کرده است، جریمه برای عدم وجود بیمه درمانی، باید اصلاح یا لغو شود. همچنین لغو بیمه اجباری تمام مفاد دیگر اصلاحات مراقبت بهداشتی Obamacare را نیز لغو میکند.
این دادخواست از 20 ایالت برای این دادگاه ارسال شده بود. کاخ سفید و وزارت بهداشت ایالات متحده هنوز درباره این وضعیت اظهار نظر نکرده اند. این تصمیم دادگاه کمتر از 24 ساعت قبل از آخرین مهلت برای خرید بیمه برای سال جدید اعلام شد. گزارش شده است که این تصمیم دادگاه ممکن است به زودی به دادگاه تجدید نظر ارسال شود.
لایحه مراقبت مقرون به صرفه یا Obamacare از قوانین فدرال ایالات متحده است که در کنار مهم‌ترین مقررات پیاده شده در خصوص نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب مدیکر و مدیکید در ۱۹۶۵ است. مقصود از این لایحه افزودن بر کیفیت و مقرون به صرفگی بیمه سلامت، کاستن از نرخ بیمه نبودن از طریق توسعهٔ پوشش بیمه و کاستن از هزینه‌های مراقبت سلامت بود. این لایحه سازوکارهایی نظیر الزامات، یارانه‌ها و تبادلات بیمه را به وجود آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала