دست برداشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال
دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رافائل برنار، تحلیلگر روزنامه آمریکایی هیل ابراز عقیده کرد پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص 5 میلیارد دلار برای احداث دیوار در مرز این کشور با مکزیک شد، می توان طرح افزایش حضور امریکا در قطب شمال را فراموش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر طبق طرح قانونی افزایش سرمایه گذاری در امنیت داخلی امریکا پیشنهاد می شود کشتی یخ شکن جدید برای ارتش آمریکا ساخته شود و در نظر بود 750 میلیون دلار برای این کار تخصیص داده شود اما این ماده طبق پیشنهاد برخی از قانونگذاران از طرح مربوطه حذف شد و به عقیده تحلیلگر روزنامه هیل حالا آمریکا نمی تواند به حضور خود در منطقه قطب شمال گسرش ببخشد.
رافائل برنار خاطرنشان می سازد در نتیجه کاهش ضخامت پوشش یخی منطقه قطب شمال، امکان استخراج معادن در این منطقه و کشایش راه های دریایی جدید برای تجارت به وجود می آید و این در حالی است که روسیه 40 فروند کشتی یخ شکن اما آمریکا فقط دوکشتی یخ شکن دارد که مدت استفاده یکی از آنها به نام Polar Star، مستفر در قطب چنوب 12 سال قبل به سر رسیده است.
تحلیلگر روزنامه هیل سحنان کارل شولتز، فرمانده گارد حفاظت ساحلی امریکا را نقل می کند که گفت اگر آمریکا کنترل قطب شمار را از دست بدهد، فردا کنترل این منظقه به دست رقیبانش خواهد افتاد.
طبق ارزیابی کارشناسان، میزان ذخاایر نفت در منطقه قطب شمال حدود 83 میلیارد بشکه و میزان ذخایر گاز طبیعی تقریباً 1550 تریلیون مترمکعب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала