واکنش ها به دونرخی کردن بنزین در ایران

© East News / Imago Stock and Peopleواکنش ها به دونرخی کردن بنزین در ایران
واکنش ها به دونرخی کردن بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادعای بنزینی مطهری و روحانی به کجا ختم خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کیهان، علی مطهری گفته بود احتمالا مردم با افزایش قیمت بنزین موافق هستند و روحانی هم گفت که چه اشکالی دارد بنزین را دو نرخی کنیم؟ معمولا در سایر کشورها بنزین چند نرخی است.

کاربران نسبت به این گفته ها واکنش نشان دادند:

—     مگر نظر ما هم مهمه؟!

—  اگه مشکل قاچاق بنزین است دولت اعلام کنه فقط با کارت بنزین می شود بنزین زد و کارت جایگاه ها را جمع کند. آنگاه هرکی مصرف غیرمتعارف داشت معلومه داره قاچاق می کنه و ستاد او را فرابخواند تا توضیح بدهد.

وزارت نفت ایران با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت نفت ایران با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد

—  اونی که میگه چه اشکالی داره دو نرخی بشه، بدونه اشکالش اینه که از فردای اون روز، قیمت بالاتر بنزین مبنای قیمت گذاری تمام کالاها و خدمات میشه. مثل الان که ارز سه نرخی هست.

— نظر چی هست اصلا ؟ من که تا حالا ندیدمش؟ نظر دادن خوردنیه یا پوشیدنی….

— وقتی درآمدها ثابت است ولی قیمت تمامی اجناس حداقل دو برابر و حداکثر آن نامشخص است افزایش یافته و به بهانه های مختلف یارانه افراد را قطع می کنند افزایش قیمت بنزین یعنی نابودی قشر زیادی از مردم جامعه. دولت باید با راهکارهایی مصرف سوخت را کنترل کند و از قاچاق آن جلوگیری کند و به مردم هم آموزش دهد که چگونه کمتر و بهینه مصرف کنند از طرفی وسایط نقلیه عمومی را هم افزایش دهند تا مردم به راحتی بتوانند بدون استفاده از وسیله شخصی به کارهایشان برسند. وگرنه اینکه گران کنند و یارانه اش را بدهند خواهید دید که گران می کنند ولی یارانه را هم نمی دهند. از طرفی اضافه شدن قیمت سوخت یعنی افزایش دومرتبه تمامی کالاها. چون افزایش قیمت سوخت تمامی هزینه ها را بالا می برد.

—  نخیر مردم با افزایش قیمت هیچ چیز موافق نیستند بیخود مردم را سپر ندانم کاری های خود نکنید.

—  دولت ابتدا با افتخار گفت بنزین را تک نرخی کردیم و گران شد حالا با تورمی که خودش عاملش هست چرا روی حرفش نمی ایستد این بار ارزان بفروشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала