موگرینی خبر از آماده شدن سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران داد

© AFP 2023 / Thierry Charlierموگرینی خبر از آماده شدن سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران داد
موگرینی خبر از آماده شدن سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که سازوکار ویژه مالی اروپا به منظور همکاریهای مالی با ایران ظرف هفته های آینده اجرا می شود،

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با تاکید بر اینکه سازوکار ویژه مالی اروپا به منظور همکاریهای مالی با ایران ظرف هفته های آینده اجرا می شود، افزود که قادر به ارائه جزئیات این سازوکار نیست اما تصریح کرد که وزرای امور خارجه کشورهای اروپا برای حفظ برجام اجماع دارند.

وی افزود: ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است، چنانچه آژانس بین المللی انرژی اتمی در 13 گزارش پی در پی این مساله را تائید کرده است. ما همچنین متعهد هستیم که مردم ایران از مزایای لغو تحریم ها بهره مند شوند؛ حتی پس از آنکه آمریکا تصمیم گرفت که برخی از این تحریم ها را دوباره اعمال کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین رابطه گفت وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام در نشست امروز پیشرفت های صورت گرفته درباره سازوکار مالی اروپا ارائه داده و ما از اقدامات آنها حمایت کردیم.

موگرینی تصریح کرد که انتظار دارد این مکانیسم ظرف هفته های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی اجرایی شود تا از آن به عنوان راهکاری برای تشویق مراودات اقتصادی با ایران استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала