کشف اسرار رمزآلودترین دریاچه در ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziکشف اسرار رمزآلودترین دریاچه در ایران
کشف اسرار رمزآلودترین دریاچه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرار یکی از راز آلودترین مکان های تاریخی ایران توسط گروهی مستند ساز کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در 45 کیلومتری شمال شرق تکاب در استان آذربایجان غربی دریاچه ای با اسراری ناشناخته وجود دارد.
داستان اسطوره ای تخت سلیمان و زندان دیوش و دریاچه روبروی ویرانه های باقی مانده از معبد آناهیتا ، داستانی شگفت انگیز است.
این دریاچه در واقع چشمه ای جوشان بوده و عمقش به 120 متر هم می رسد. افسانه های زیادی در خصوص این دریاچه وجود دارد که مشهورترین آن، وجود گنج های بی شمار در اعماق دریاچه است، گنج هایی با ارزش بی پایان که در طول تاریخ به دریاچه انداخته و پنهان شده‌اند.
بحث برانگیزترین گنجی که ممکن است در کف دریاچه وجود داشته باشد انگشتر حضرت سلیمان است. البته پیش از این هیات‌های کاوش اروپایی نیز به سراغ دریاچه آمدند اما هیچ غواصی نتوانست به دلیل فشار آب دریاچه و املاح غلیظ و سنگین آن، به عمق بیش از ۳۱ متر نفوذ کند.
حالا گروهی مستندساز به سرپرستی آرمین ایثاریان از یکی از رازآلودترین مکان‌های تاریخی و اسطوره‌ای ایران پرده برداشته و به اعماقی نفوذ کرده‌اند که تا به حال کسی این کار را نکرده است.
این منطقه که مهم‌ترین ذخایر طلا را در خود جای داده رازهای جادویی زیادی در دل دارد که آرمین ایثاریان در مستند «اسرار دریاچه» تلاش کرده تا بخشی از آن‌ها را به تصویر بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала