سقوط دوباره سکه و ارز در ایران

© Fotolia / MaYichaoسقوط سکه و ارز در ایران
سقوط سکه و ارز در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با افت قیمت سکه، ارز در ایران نیز کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امروز 9 دسامبر هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش جزئی نسبت به پایان روز قبل، به قیمت ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در روز‌های گذشته بهای این سکه تا مرز این ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم پیش رفته بود. 
عقب گرد قیمت دلار، طلا و سکه - اسپوتنیک ایران
عقب گرد قیمت دلار، طلا و سکه در ایران
همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز به قیمت ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود. همچنین قیمت هر مثقال طلا هم که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به قیمت یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان عرضه شد. 
بر اساس این گزارش، امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه ۹۷، صرافی‌های بانکی، هر دلار را ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان از مردم خریداری کرده و ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان به آن‌ها فروختند. همچنین نرخ خرید هر یورو ۱۲۹۰۰ تومان و نرخ فروش آن، ۱۳ هزار تومان است. هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۳ تومان از مردم می‌خرند و در مقابل ۱۲ هزار و ۹۲۴ تومان می‌فروشند که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ تومان به عنوان ارز مسافرتی به فروش می‌رسد.
بانک‌ها هم‌چنین تا ساعت ۱۴ امروز هر دلار آمریکا را با نرخ ۱۱ هزار و ۲۴۷ تومان از مردم خریدند و این در حالی است که نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به روز گذشته حدود ۵۰ تومان کاهش یافته است.
ارز مسافرتی نیز در روز گذشته، با احتساب کارمزد، ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان بود. این در حالی است که نرخ امروز یورو در بازار غیررسمی بر اساس اعلام صرافی بانک ملی ۱۳ هزار و ۲۲۵ تومان بوده است؛ موضوعی که از هفته گذشته پیش آمده و نرخ ارز مسافرتی بالاتر از فروش یورو در بازار آزاد است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала