سلاح فوق العاده نیروهای ویژه روسیه

CC BY-SA 4.0 / Macaque123 / ASh-12 Bullpup assault rifle (cropped photo)سلاح فوق العاده نیروهای ویژه روسیه
سلاح فوق العاده نیروهای ویژه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مجله آمریکایی از تحویل یک سلاح فوق العاده ساخت روسیه به نیروهای ویژه این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله آمریکایی The National Interest، نیروهای ویژه روسیه جدیدترین نسخه اتومات سنگین شاک —12 با کالیبر 12.7 میلیمتر که به سفارش سازمان اطلاعات روسیه ساخته شده و دارای قدرت شلیک چشمگیر است، را دریافت خواهند کرد.

نشنال اینترست: دیدار با سلاح مرگبار آکا-308 روسیه - اسپوتنیک ایران
نشنال اینترست: دیدار با سلاح مرگبار آکا-308 روسیه

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: به نظر شاک — 12 که گل سرسبد کلاشنیکف است باید ویژگی های مبارزه ای متعادل از قبیل: قابلیت نفوذ، وزن، دقت و محدوده شلیک را داشته باشد. در عین حال، نویسنده اشاره می کند که شاک — 12 ، زمانی که وزن سلاح و محدوده شلیک نقش مهمی ندارد، مثلا در زمان گروگان گیری، سلاح تخصصی تری است. در چنین شرایطی، دشمن، به علت اثرات آدرنالین یا مواد دیگر، ممکن است زخم شدن خود را حس نکرده و همچنان به گشودن آتش بپردازد که ممکن است منجر به از بین رفتن گروگان ها شود.
به گفته نویسنده، گلوله‌های 12.7 میلیمتری شاک — 12 به طور خاص برای حل این مشکل طراحی شده اند، زیرا گلوله های 33 گرم این اسلحه می توانند هدف را حتی با ضربه مماس و شلیک از طریق دیوارها از بین ببرند. در عین حال، فاصله شلیک موثر برای این سلاح کمتر از 100 متر است که به طور کامل شرایط جنگ نزدیک را ارضا می کند.
به گفته این مجله، اسلحه ای که در سال 2017 ارائه شده است و در نمایشگاه "آرمیا 2018" به نمایش درآمد، تنها محدود برای استفاده واحدهای اطلاعاتی روسیه در جنگ نزدیک نیست و انتظار می رود که در عملیات‌های ضد تروریسم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала