چهار دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش ایران

© AFP 2023 / LOUAI BESHARA4 دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش ایران
4 دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از چهار دستاورد نیروی دریایی ارتش ایران به اسامی چشم عقاب، ثامن دو، هدف کاذب اژدر و پلیکان رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر ایران، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر سرتیپ حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ایران،از دستاوردهای جدید نیروی دریایی این کشور رونمایی شد.

پهپاد - اسپوتنیک ایران
پهپادهای دوربرد نیروی دریایی ایران+عکس

دستاورد نخست ارائه شده در این مراسم، سامانه هدایت تیر سه بعدی غیرچرخان، معروف به چشم عقاب بود. این سامانه با هدف طراحی کشف و رهگیری بیش از صد هدف سطحی و هوایی و انتقال اطلاعات آنها به سامانه های موشکی و توپخانه نصب شده بر روی ناوهای زرهی طراحی شده است.
دومین دستاورد رونمایی شده سامانه بهینه شده کنترل آتش ثامن دو بود که سامانه کنترل آتش است و در شناورهای رزمی نیروی دریایی ارتش ایران به کار گیری می شود. سومین دستاورد نیز هدف کاذب اژدر است که این سامانه به منظور آزمایش های میدانی انواع اژدرهای موجود ساخته شده است.
چهارمین دستاورد رونمایی شده پهپاد پلیکان بود که این پهپاد برای اولین در ایران و با هدف کشف و شناسایی اهداف اهداف دریایی و با قابلیت نشست و برخاست بصورت خودکار از روی شناورهای نیروی دریایی ساخته شده است.
امیر دریادار دوم مجید مقصودی، رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ایران نیز از رونمایی از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش ایران در نمایشگاه تخصصی در دو ماه آینده خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала