رئیس دومای روسیه: باید لیست واحد از تروریستها داشته باشیم

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس دومای روسیه: باید لیست واحد از تروریستها داشته باشیم
رئیس دومای روسیه:  باید لیست واحد از تروریستها داشته باشیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه امروز شنبه در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور با اشاره به تعدد تعریف تروریستها توسط مجامع بین المللی اظهار داشت که جامعه جهانی باید یک لیست واحد از تروریستها داشته باشد نه اینکه تعریف تروریست ها توسط کشورها به صورت سلیقه ای باشد.

وی افزود: "آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همواره تأکید کرده است که مبارزه با تروریسم صرفاً با کمک و اتحاد کشورها به دست میآید و کار مشترکی را میطلبد".
رئیس دومای روسیه با اشاره به اینکه این کشور با کمک کشورهایی همچون ایران توانسته شرایط خوبی را در سوریه، که داعش در آن فعالیت های تروریستی زیادی را مرتکب شده، ایجاد کرده و افزود: "امروز می توانیم به صراحت درباره برگشتن سوریها به خانه خودشان صحبت کنیم اما همچنان یک سری بحران ها برای شهروندان عادی این کشور وجود دارد که باید با همکاری، حل و فصل شود".
وی اظهار داشت: "تروریست‌ها تاکنون ضربه های زیادی را به بسیاری از کشورها به ویژه در منطقه وارد و در چند سال اخیر، شبه دولتهایی را در این کشورها ایجاد کرده اند".
والودین گفت: "خیلی زود است که بخواهیم از پیروزی کامل علیه تروریستها حرف بزنیم. چرا که آنان علی رغم شکست های پی در پی ای که خورده اند، همچنان تبلیغات گسترده ای به ویژه از طریق اینترنت انجام میدهند".
وی تاکید کرد:" لازم است که ما در وهله اول سهم کاملی داشته باشیم که تروریسم به چه معناست و باید یک لیست واحد از ارگان های تروریستی داشته باشیم و باید هر کاری کنیم تا فاینانس آنها را از بین ببریم".
رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه عدم اتحاد ما منجر به جولان تروریست های افراطی گر خواهد شد، گفت: "لازم است توجهی به قطعنامه ۲۳۵۴ سازمان ملل داشته باشیم چرا که در این قطعنامه، چارچوب کاملی برای مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش و القاعده در نظر گرفته شده است".
والودین با اشاره به اینکه نقش دولت‌ها در مبارزه با تروریسم بسیار حائز اهمیت است، گفت: "البته پارلمانها هم باید در این زمینه تلاش های ویژه ای داشته باشند و همانطور که گفته شد یک فهرست واحد از تروریست ها ایجاد کنیم چرا که نمی شود یک سازمانی در کشوری تروریست اطلاق شود و در کشوری دیگر آزاد باشد".
وی افزود: "همچنین باید تمهیداتی برای گفتگوی باز درباره مبارزه با تروریسم بدون استانداردهای دوگانه اتخاذ شود و گفتگو های پارلمانی خود در این زمینه را تقویت کنیم".
رئیس دومای روسیه با انتقاد از اقدامات آمریکا برای تحریم برخی از کشورها اظهار داشت: "در صورتی که ما همکاری های خود را تقویت کنیم، قطعاً می توانیم در برابر این سیاست های آمریکا پیروز شویم و این چالش ها را پشت سر بگذاریم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала