افتتاح اولین کنیسه یهودیان در دوبی

© REUTERS / Baz Ratnerافتتاح اولین کنیسه یهودیان در دوبی
افتتاح اولین کنیسه یهودیان در دوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین کنیسه مخصوص یهودیان در دبی افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، در پایتخت امارات متحده عربی شهر دوبی، اولین کنیسه افتتاح گردید. مناسبات گرم امارات با اسرائیل در جهان عرب از دلایل افتتاح این کنیسه می باشد. 
این کنیسه توسط صاحب انجمن کوچک یهودی در دبی افتتاح شد. وی پس از استفاده از خانه های کوچک به عنوان کنیسه، منطقه ای را برای این کار اجاره کرد. در حال حاضر این کنیسه دارای اتاق نماز، آشپزخانه و اتاق خواب های متعدد برای مهمانان و یا اعضای انجمن است. 
لهستان - اسپوتنیک ایران
ورود یهودیان، دزدان و خیانتکاران ممنوع!+عکس
وی گفت: "از زمان شروع کار در دبی در حدود 30 سال پیش، بسیاری به من می گفتند که باید نام خانوادگی خود را فراموش کنم، زیرا به نظر می رسد بیش از حد یهودی هستم". 
وی در پایان تصریح کرد اگر چه حدود سه ماه پیش ما این مکان را برای کنیسه اجاره کرده ایم، اما در واقع اکنون به طور رسمی این مکان را افتتاح نمودیم، پس از انکه روابط اسرائیل و امارات کمی گرمتر شد. 
گفتنی است، در ماه اکتبر، بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر، به طور غیر منتظره از سلطنت عمان بازدید کرد و به زودی دو وزیر دولت اسرائیل از امارات متحده عربی بازدید کردند.
پیش از این در خبرها آمده بود که « دیلی میل» در مارسل فرانسه انجمن اسلامی « البدر» کنیسه ای را خریداری کرد تا آن را به مسجد تغییر شکل بدهد. این خرید 400 هزار دلار خرج برداشت.
به گفته رئیس انجمن یهودی شهر که بزرگترین انجمن یهودی در فرانسه است- به علت تظاهرات ضد یهودیزم، تعداد بازدیدکنندگان کنیسه خیلی کم شده است. در عین حال تعداد کنیسه ها طی 30 سال گذشته دوبرابر شده است. وی فروش کنیسه را مثبت دانست و متذکر شد که مهم ترین نکته برای مومنان « ایمان به خدای یکتا» و زندگی در هارمونی با یکدیگر است.
در انجمن اسلامی گفتند مسجدی که در نزدیکی انجمن واقع است برای تعداد مومنانی که افزایش می یابند زیاده از حد کوچک است. از این رو آنها قصد دارند به جای کنیسه، مسجد بسازند. به نوشته نشریه فوق الذکر ، مسجد بزرگی که قرار بود در سال 2001 در مارسل ساخته شود ، هنوز برای مسلمانان ساخته نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала