اجرای طرح آموزشی تدریس زبان فارسی به دانش آموزان دبیرستانی در رژیم صهیونیستی +ویدئو

CC0 / / اجرای طرح آموزشی تدریس زبان فارسی به دانش آموزان دبیرستانی در رژیم صهیونیستی +ویدئو
اجرای طرح آموزشی تدریس زبان فارسی به دانش آموزان دبیرستانی در رژیم صهیونیستی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانش آموزان داوطلب یهودی در کلاس های آموزشی زبان فارسی شرکت می کنند و فارسی می آموزند

به گزارش اسپوتنیک، از سال ۲۰۱۴ زبان فارسی برای آشنایی سربازان ارتش در واحدهای اطلاعاتی اسرائیل آموزش داده می شود. اما بنا به در خواست مستقیم سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با نام اختصاری "امان" برای تدریس زبان فارسی به عنوان یک ماده آموزشی و استقبال وزارت آموزش و پرورش این رژیم، دوره های اختصاصی آموزش زبان فارسی به راه افتاد و پس از اجرا و موفقیت آمیز بودن طرح آزمایشی، اکنون به مدت چهار سال است که در دبیرستانی دولتی در یکی از شهرهای اسرائیل به داوطلبین آموزش داده می شود.


گفته می شود پنجاه نفر از نهصد دانش آموز این دبیرستان برای شرکت در این دوره داوطلب شده اند. آنها ضمن اینکه در این دوره از سرود خوانی استفاده می کنند تا با زیان عامیانه و محاوره ای فارسی آشنا شوند، به صورت مستمر و جدی با برنامه ای بلند مدت برای آموزش زبان فارسی، شناخت ایران و ایرانی در کلاس ها شرکت می کنند.

انتشار ویدئو مربوط به این خبر با واکنش های بسیاری از سوی کاربران ایرانی همراه بود. نظرات متفاوت کاربران از این قرار است.. برخی بر این باورند که زبان فارسی مانند سایر زبان ها در کشورهای مختلفی آموزش داده می شود، ولی غالب کاربران از هدفمند بودن این طرح صحبت می کنند و معتقدند صهیونیست ها این دوره ها را برای جاسوسی در ایران می بینند و وابسته به پایگاه های سازمان جاسوسی اسرائیل هستند. برخی کاربران نیز به این موضوع معتقدند که آنها به دلیل اینکه در کتاب مقدسشان آمده است توسط قومی نابود می شوند که به زبان آن آشنا نیستند شروع به آموختن زبان فارسی کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала