آیا انصار الفرقان حمله تروریستی چابهار را انجام داده است؟

© AFP 2023 / Fars News Agency/Stringer آیا انصار الفرقان حمله تروریستی چابهار را انجام داده است؟
آیا انصار الفرقان حمله تروریستی چابهار را انجام داده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئولیت عملیات انتحاری در چابهار چه کسی بوده است؟
در این راستا خبرگزاری اسپوتنیک با پیرمحمد ملازهی استاد ارشد و کارشناس مسایل افغانستان، پاکستان و هند در خصوص حادثه تروریستی چابهار در تاریخ 6 دسامبر مصاحبه نموده است. 
اسپوتنیک: شاهد حمله تروریستی در یکی از خیابان های چابهار بودیم 30 نفر مجروح شدند و چند نفر چان خود را از دست دادند، بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، گروه انصار الفرقان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند. آیا گروهک انصار الفرقان حمله تروریستی چابهار را انجام داده است؟ گروهک انصار الفرقان چگونه بوجود آمده است؟ 
ملازهی: انصار الفرقان در واقع بعد از این جند الله تجزیه شد و به گروه های مختلفی تقسیم شد. انصار الفرقان در کوه های صعب العبور استان سیستان بوجود آمده اند. این گروه چند ماه پیش مورد حمله نیروهای ایران قرار گرفت و رهبر آنها جلیل قربنزهی کشته شد. 
این گروه در منطقه چابهار شروع به سو استفاده از جوانان ناراضی در چابهار نمود. در واقع منطقه چابهار به دلیل منطقه ازاد خود دارای دوقطبی شد، تاجران و مردمی زیر خط فقر هستند. 
در واقع این گروه این ادعا را دارد ایران شیعه مذهب است، اهل سنت را نادیده گرفته است و بلوچ ها از حمایت دولتی برخوردار نیست. این فضای دو قطبی در منطقه فرصت سو استفاده به این گروه را داده است. 
البته من نشنیدم این گروه، مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته باشد. از آنجا در این منطقه تضاد وجود دارد، فرصت این حمله برای تروریست ها وجود دارد. در واقع آنها قصد داشتند بخش فرماندهی چابهار حمله نمایند این بمب در خیابان منفجر شده است. در حال حال مشکلاتی در منطقه وجود دارد فرصت به گروه های ضد سیستمی امکان سو استفاده را داده است. 

 

 

گفتنی است صبح امروز 6 دسامبر، یک عملیات انتحاری در نزدیکی مقر نیروی انتظامی چابهار صورت گرفت در پی این عملیات تروریستی 4 نفر کشته شدند. عامل انتحاری کشته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала