بازتاب راه اندازی نخستین داروخانه رباتیک كشور در ارومیه +ویدئو

© AFP 2023 / Miguel Schincariolبازتاب راه اندازی نخستین داروخانه رباتیک كشور در ارومیه +ویدئو
بازتاب راه اندازی نخستین داروخانه رباتیک كشور در ارومیه +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروخانه هوشمند شهر ارومیه توسط وزیر بهداشت افتتاح شد..

 به گزارش اسپوتنیک، اواخر آبان ماه با بازدید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) در ارومیه، نخستین داروخانه رباتیک ایران افتتاح شد. در این داروخانه تمام مراحل از پذیرش نسخه تا تحویل دارو به صورت الكترونیكی-مكانیكی انجام می شود. اعتبار این پروژه توسط سرمایه گذار فنلاندی تامین شده است.


انتشار ویدئو بازگشایی داروخانه رباتیک با موجی از واکنش ها از سوی کاربران همراه بود.
تعداد کمی از کاربران این طرح را ایده جالب عنوان کردند و ابراز خوشحالی کردند. و در مقابل جمع کثیری از کاربران مخالف این ربات وارداتی که محصول یک شرکت فنلاندی است، بودند.
شرکت فنلاندی NEWICON تا اکنون دهها داروخانه رباتیک در سراسر جهان افتتاح کرده است. کاربران بسیاری با مطرح كردن سوال، آیا موضوع تامین دارو، پوشک، اشتغال زایی و مسائلی از این قبیل در کشور حل شده است که داروخانه رباتیک راه اندازی می کنید؟! اعلام مخالفت و عدم رضایت كردند. آنها بر این باورند چیزهای مهمتری وجود دارد که نیازمند مدرنیته شدن و تکنولوژی هستند. داروخانه رباتیک هیچ کمکی به تهیه دارو و درمان بیماران نخواهد کرد و تنها برای سهولت کار و تسریع پرسه تحویل دارو به مشتری کارایی دارد و هیچ ربطی به پیشرفت علم داروسازی ندارد. در میان كاربرانی جوانی كه با طراحی ربات داروخانه در سال ٩٤ مدال طلا به دست آورده بود و در این ٣ سال برای تجاری سازی آن تلاش كرده از اینكه مسئولین نسبت به آنها بی توجهی كردند و از نمونه فنلاندی در ایران استفاده كردند گلایه مند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала