ترکیه مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی‌بیند

© Photo / Dane Wiedmannترکیه مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی‌بیند
ترکیه مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی‌بیند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه از تحویل بدون مشکل جنگنده‌های اف-35 آمریکا به کشورش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا مشکلی در تحویل جنگنده های آمریکایی اف-35 نمی بیند، اگرچه که پیش از این، کنگره ی آمریکا اعلام کرد احتمال توقف موقت تحویل این هواپیماها به ترکیه به علت قصد این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه، وجود دارد.

جنگنده اف-35 موضوع مجادله آمریکا و انگلیس - اسپوتنیک ایران
جنگنده "اف-35" موضوع مجادله آمریکا و انگلیس

چاووش اوغلو در ادامه اظهار داشت: در مورد اف-35 رئیس جمهور ما (رجب طیب اردوغان) در نشست سران جی-20 در بوئنوس آیرس، با (رئیس جمهور آمریکا، دونالد) ترامپ صحبت کرد. ترامپ پرسید مشکلی نیست؟ ما گفتیم نه تنها می‌خواهیم این هواپیما را خریداری کنیم که در نظر داریم در تولید مشترک آن نیز مشارکت کنیم. ما در حال حاظر هیچ مشکلی در تحویل اف-35 نمی‌بینیم و صحبتی در مورد لغو تحویل آن نیست.
کنگره ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد به دلیل برنامه های آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400، عرضه جنگنده‌های اف-35 را به ترکیه متوقف کند. سناتورها اصلاحیه ای را برای بودجه دفاعی آماده ساختند که بر اساس آن وزارت دفاع باید گزارشی را برای ارزیابی احتمالی "تغییرات قابل توجه" در عرضه هواپیماها به ترکیه، تهیه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала