آمریکا: بن سلمان شریک قتل خاشقاجی است

© AFP 2023 / Yasin Akgulآمریکا: بن سلمان شریک قتل خاشقاجی است
آمریکا: بن سلمان شریک قتل خاشقاجی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده اعلام شد که دخالت شاهزاده سعودی در مرگ خاشقجی واضخ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان رئیس کمیته روابط خارجی، سناتور جمهوریخواه رابرت کورکر شکی نیست که ولیعهد عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف خود دخالت داشته است.

این سناتور اظهار داشت: "من شک و تردید ندارم که شاهزاده بن سلمان دستور قتل وی را داده است، او دقیقا می دانست چه اتفاقی می افتد، و پیش از آن برای قتل برنامه ریزی کرده بود". 

گوترش و شاهزاده عربستان درباره خاشقجی بحث می کنند - اسپوتنیک ایران
گوترش و شاهزاده عربستان درباره خاشقجی بحث می کنند

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از قتل روزنامه نگار جمال خاشجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آگاه بود.
ترامپ در بیانیه ای اعلام داشت: "سازمان های اطلاعاتی ما تمام اطلاعات را ارزیابی خواهند کرد، ممکن است که این شاهزاده از این اتفاق غم انگیز آگاهی داشته. شاید او می دانست، و شاید هم نمی دانست!".
ترامپ افزود: "جنایت علیه جمال خاشقجی وحشتناک است و کشور ما از این اتفاق حمایت نمی کند."
پیش از این واشنگتن پست نوشت که سازمان سیا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در جریان نتیجه گیری های خود قرار داده اما وی در درستی ادعای دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی شک دارد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала