ایران با بیش از 2500 تنوع غذایی+عکس

© Sputnikایران با بیش از 2500 تنوع غذایی+عکس
ایران با بیش از 2500 تنوع غذایی+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نقشه ای از تنوع غذایی در استان های مختلف ایران

به گزارش اسپوتنیک، در کشور ایران می توان تنوع غذایی فوق العاده بالایی را به دلیل تنوع اقلیمی و تنوع قومی مشاهده کرد. در واقع غذا از نمادهای فرهنگی یک جامعه محسوب می شود و در بخش های کوچک تر از آن به عنوان غذاهای سنتی هر منطقه یاد می شود. تصویری از نقشه ایران در صفحات مجازی منتشر شده است که نام محبوب ترین غذای هر استان ذکر شده است.

البته تنوع غذایی بالا، طعم ها و مزه های بسیار مختلفی در همه ی استان های ایران وجود دارد و گاها تجربه برخی غذاها به دلیل تنوع گیاهی و موارد دیگر با سفر به آن شهر میسر می شود. جالب است که بسیاری از غذاهای محلی معروف و خوشمزه ایران مانند کوفته تبریزی، قرمه سبزی، فسنجان، دیزی، ته چین، چلو کباب، آش رشته و… نه تنها در بین ایرانیان بلکه در میان گردشگران خارجی نیز محبوبیت زیادی دارند.
کاربران بسیاری ضمن معرفی غذاهای سنتی و معروف شهر و استان خود، به سایر کاربران پیشنهاد داده اند که این غذاها را امتحان کنند و از خوردن آنها لذت ببرند. برخی از کاربران معتقدند که غذاهای ذکر شده در نقشه با توجه به تجربه شخصی و اطلاعات فردی بوده است که آن را نوشته است، چرا که بسیاری از استان ها از تنوع غذایی زیادی برخوردار هستند و در اینجا فقط نام یکی از آنها آورده شده است. علاوه بر اعتراض تعدادی از کاربران تهرانی نسبت به فست فود، برخی از کاربران نیز عنوان کرده اند که اسامی تعدادی از غذاهای عنوان شده ممکن است غذای محبوب مردم آن استان باشد اما غذای سنتی آن نیست. همچنین کاربرانی نیز معتقدند که هیچ یک از غذاهای ایرانی بدون سبزی خوردن کامل نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала