مذاکره برای تشدید تحریم ها علیه ایران؟

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک از اروپا کمک می خواهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یورونیوز»، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران سوم ماه دسامبر از کشورهای اروپایی خواست تا تهران را به دلیل برنامه موشکی‌ مجازات کنند.

هوک بار دیگر ایران را یک «تهدید جدی و رو به رشد» برای جهان خواند و گفت:«واشنگتن انتظار دارد تا اروپا مجازات‌هایی علیه تهران در نظر بگیرد».

آمریکا دو شرکت روسی را به خاطر ارسال نفت ایران به سوریه تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا دو شرکت روسی را به خاطر ارسال نفت ایران به سوریه تحریم کرد

وی افزود:««فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران با همراهی اروپایی‌ها «موثرتر خواهد بود. «پیشرفت‌هایی در راه فشار به ایران» حاصل شده است که در آینده نزدیک با مقامات اروپایی برای تحریم افراد و شرکت‌هایی که «برنامه هسته‌ای ایران را تسهیل» می‌کنند، مذاکره خواهیم کرد.از تمام کشورها می خواهم ایران را «مجازات» کنند».

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده بود که ایران «با موفقیت» موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را آزمایش کرده است.

همزمان آنژ وندر مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز روز 3 دسامبر، آزمایش موشکی ایران را اقدامی «تحریک آمیز» خواند و آن را مغایر با «قطعنامه 2231» سازمان ملل متحد دانست.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برنامه موشکی تهران را برنامه‌ای «دفاعی» خواند و گفت که آزمایش‌‌های موشکی تهران ناقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала