برای پیشگیری از آسیب های جنسی کودکان، آنها را با مهارت های ضروری آشنا کنیم+عکس

© Photo / Pixabayبرای پیشگیری از آسیب های جنسی کودکان، آنها را با مهارت های ضروری آشنا کنیم+عکس
برای پیشگیری از آسیب های جنسی کودکان، آنها را با مهارت های ضروری آشنا کنیم+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه ی کودکان برای پیشگیری از اتفاقات بد و سوء استفاده های جنسی باید مهارت های لازم را بیاموزند

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به افزایش آمار خشونت و کودک آزاری در ایران و اینکه در مدارس به کودکان آموزش های جنسی داده نمی شود، والدین وظیفه دارند علاوه بر آموزش مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و سایر مهارت ها، مهارت هایی را برای مقابله با سوء استفاده جنسی و پیشگیری از اتفاقات بد به کودکان خود بیاموزند.

برای آنکه سلامت روحی و جسمی کودکان به خطر نیفتد، والدین می توانند نکات زیر را با زبان ساده و قابل فهم و بسیار دوستانه و بدون به کار بردن لفظ «خشونت و آزار جنسی» به گونه ای که ترس و اضطراب در کودکان ایجاد نشود را برای آنها توضیح دهند و آنها را از خطرات احتمالی که در کمین دارند، آگاه سازند. این مسئله کمک می کند تا آنها ضمن آشنایی با کودک آزاری، سوء استفاده جنسی و قانون امنیت بدن، از خود محافظت کنند.
این مهارت ها عبارتنند از: مهارت «نه» گفتن؛ تنها نماندن، صحبت نکردن و اعتماد نکردن به غریبه ها؛ محافظت از بدن خود، مخالفت کردن با تماس بدنی و اعضای خصوصی؛ در مواقع خطر از دیگران کمک خواستن و یا برای نجات خود فرار کردن، فریاد زدن و یا دروغ گفتن؛ رازدار نبودن، گفتن حقیقت و در میان گذاشتن مسائل خود با والدین.

نکته ی بسیار مهمی که والدین باید به آن توجه داشته باشند این است که احساس امنیت را در فرزندانشان ایجاد کنند، تا در صورت بروز هرگونه اتفاق آنها بتوانند مسائل خود را براحتی با والدین در میان بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала