نارضایتی جنسی یکی از دلایل اصلی طلاق در ایران عنوان شده است +عکس

© Fotolia / Andrey Popovنارضایتی جنسی یکی از دلایل اصلی طلاق در ایران عنوان شده است +عکس
نارضایتی جنسی یکی از دلایل اصلی طلاق در ایران عنوان شده است +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند صعودی ازدواج هایی که به دلیل نارضایتی جنسی به طلاق ختم می شوند، همچنان ادامه دارد

به گزارش اسپوتنیک، با کاهش آمار ازدواج ها، تعداد طلاق ها همچنان در حال افزایش است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال ایران در برهه ی زمانی سال ۱۳۹۶ تعداد ازدواج های ثبت شده ۵۱ هزار مورد کاهش داشته و تعداد طلاق ها ۱۷۵ هزار مورد افزایش داشته است، و نسبت طلاق ها به ازدواج های ثبت شده در این سال با افزایش بی سابقه ۲۹ درصدی به بالاترین آمار در تاریخ ثبت احوال ایران از سال ۱۳۴۴ رسیده است. به بیان دیگر به ازای هر سه ازدواج تقریبا یک مورد طلاق ثبت شده است. اما علت این اتفاق چه چیزی می تواند باشد؟!


با بررسی پرونده های طلاق مسئولیت پذیر نبودن زوجین، کمبود مهارت های سازش، رضایت نداشتن از روابط جنسی، خیانت، اعتیاد و بیکاری عوامل افزایش طلاق در جامعه هستند؛ که در موارد بسیار زیادی دیده شده است نارضایتی جنسی و برآورده نشدن نیازهای جنسی زوجین یکی از دلایل اصلی این موضوع است.

افزایش آمار طلاق و جدایی یکی از موضوعاتی است که در فضای مجازی به نسبت زیاد مورد بحث قرار می گیرد. بسیاری از کاربران از این بابت اظهار تاسف کرده اند و یکی از دلایل این موضوع را شناخت ناکافی زوجین از همدیگر و ناآگاهی از مسائل جنسی و خصوصیات جنسیتی همدیگر می دانند. برخی از کاربران نیز معتقدند برای کاهش آمار طلاق باید به تغییر بنیادی تفکر جامعه نسبت به زن پرداخت و جلوی ازدواج های تحمیلی را گرفت نه این که در رخداد طلاق سخت گیری کرد. البته کاربرانی نیز متذکر شده اند که تعداد زیادی از خانواده ها نیز در وضعیت طلاق عاطفی به سر می برند که در صورت بی توجهی به این مسئله نهایتا به آسیب های اجتماعی دیگر منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала