گمانه زنی ها درباره نرخ دلار و سوخت در بودجه سال 98 ایران

© Flickr / Blondinrikard Fröbergگمانه زنی ها درباره نرخ دلار، بنزین و نفت در بودجه سال 98 ایران
گمانه زنی ها درباره نرخ دلار، بنزین و نفت در بودجه سال 98 ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران اعلام کرد لایحه بودجه سال 98 ایران روز پنجشنبه به مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران اعلام کرد که قرار است که بودجه سال 98 ایران روز پنجشنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و بر اساس گمانه زنی‌های اولیه دلار 5700 تومان، نفت 54 دلار، بنزین 1000 تا 5000 هزار تومان خواهد بود، افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان و حمایت از معیشت عمومی از ویژگی‌های برجسته لایحه بودجه 98 است.
درباره لایحه بودجه سال 1398 ایران تا کنون گمانه زنی های بسیاری صورت گرفته، گمانه زنی های درباره قیمت نفت، میزان صادرات نفت و نرخ دلار که از سوی هیچ نهادی بطور رسمی تایید نشده است.
بهروز نعمتی، سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران گفت: احتمالاً قیمت دلار در بودجه سال آینده حدود 5700 تومان درنظر گرفته شود. وی افزود: بر اساس شنیده ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت 54 دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش بینی می شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم.
علی مطهری نماینده مجلس ایران نیز درباره قيمت بنزين گفت: هنوز برنامه‌ريزی مشخصی برای افزايش نرخ سوخت در كشور انجام نشده و جلسات در اين زمينه در حال برگزاری است.
وی گفت: به نظر می‌رسد كه در صورت تصميم‌گيری برای افزايش قيمت سوخت تصميمات به گونه‌اي گرفته شود كه مصرف بنزين تا 60 ليتر در ماه با قيمت هر ليتر 1000 تومان و از 60 ليتر تا 120 ليتر به قيمت هرليتر دو تا سه هزار تومان و بالاي 120 ليتر به قيمت هر ليتر 5000 تومان فروخته شود.
بررسی لایحه بودجه ۹۸ نشان می دهد، درامد مالیاتی سال آینده حدود 120 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده که نسبت به امسال تغییر قابل توجهی نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала