جنگنده "اف-35" موضوع مجادله آمریکا و انگلیس

© Photo / DVIDSHUBجنگنده "اف-35" موضوع مجادله آمریکا و انگلیس
جنگنده اف-35 موضوع مجادله آمریکا و انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه از احتمال درگیری بین آمریکا و انگلیس بخاطر موضوع خرید "اف-35" آمریکا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sky News؛ روابط میان آمریکا و انگلیس می تواند به دلیل اختلاف بر سر موضوع خرید جت جنگنده "اف-35" آمریکا به تیرگی کشیده شود.
شایان ذکر است که برنامه خرید این جنگنده ها شامل 138 فروند جنگنده "اف-35" آمریکایی می باشد که همه آنها از نوع B "دریایی" هستند.
ارتش انگلیس خواستار خرید جنگنده های "آف-35" آمریکایی شده است و قصد دارد ناوهای جنگی های خود را به این جنگنده مسلح کند. از سوی دیگر گفته می‌شود که نیروی هوایی انگلیس خواستار در اولویت قرار دادن خرید هواپیماهای "اف-35" از نوع می باشد. این هواپیما قابلیت فرود بر روی ناوهای هواپیمابر را ندارد و باعث اعتراض شدید نیروی دریایی این کشور شده است.
با این حال بر اساس اطلاعات به دست آمده فرمانده نیروی هوایی انگلستان می خواهد اطمینان حاصل کند که جنگنده های نوع"زمینی" نیز شامل این برنامه می شود.
این تغییر، تعداد "اسکادران" یا نیرو های هوایی را که قادر به انجام عملیات از ناوهای هواپیمابر "ملکه الیزابت" و "شاهزاده ولز" می باشد را کاهش داده و این منجر به تضعیف نیروی هوایی این کشور خواهد شد.
منبع این خبر معتقد است که این گام توانایی نظامی ناوهای انگلیسی را به طور قابل توجهی کاهش داده و این امر باعث ایجاد تنش در روابط این کشور با آمریکاخواهد شد.
در این گزارش آمده، اگر انگلیس در میدان جنگ بدون ناوهای هواپیمابر کارآمد ظاهر شود، این امر به طور کامل قابلیت های نظامی این کشور را بی اعتبار خواهد کرد. اگر نیروی هوایی انگلیس "اف-35" از نوع "A" دریافت کند به ضرر ناوهای هواپیمابر است، که راجع به آن صحبت می کنند و در واقع از سوی امریکا یک خیانت بزرگ خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала