موضع ضد سعودی وزیر کشور پاکستان

© AP Photo / K.M. Chaudaryپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آفریدی از مواضع عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «Nation» پاکستان، شهریارخان آفریدی، وزیر مشاور در امور کشور پاکستان به منظور بررسی تاخیر در تمدید ویزای دانشجویان خارجی و مسائل مربوط به ویزای دیگر دانشجویان دانشگاه بین المللی اسلامی (IIUI) با احمد یوسف الدرویش رئیس عربستانی این دانشگاه دیدار کرد.

وی در این دیدار، از مواضع عربستان سعودی به شدت انتقاد کرده و گفته است که در عربستان و دیگر کشورهای عربی با اتباع پاکستانی برخورد زننده و زشت می‌شود.

روسیه گاز ایران را از زیر دریا به پاکستان صادر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه گاز ایران را از زیر دریا به پاکستان صادر خواهد کرد

وی گفت:«حقوق کارمندان پاکستانی به موقع پرداخت نمی‌شود، به کارگران پاکستانی در عربستان ظلم شده و انان زندانی می شوند و پاکستان از دولت عربستان می خواهد که به این وضعیت پایان دهند».

وی با انتقاد از عربستان سعودی گفت:«دولت عربستان حقوق بسیار کمی به جوانان پاکستانی شاغل در عربستان پرداخت می کند درحالی که دیگران، حقوق بسیار بالایی در این کشور دریافت می کنند و این تبعیض باید پایان یابد.

ما خود، مسلمانان را به دست خود تضعیف می کنیم، پاکستان به سعودی ها احترام می گذارد و سعودی ها نیز باید به پاکستانی ها احترام بگذارند».

به گفته شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان مجموع مهاجران پاکستانی در جهان بیش از 8 میلیون نفر هستند که 11 هزار و 800 تن از آنها در زندان های کشورهای مختلف در حبس به سر می برند. بیشترین تعداد شهروندان پاکستانی زندانی در کشورهای اروپایی در یونان هستند که تعدادشان یک هزار و 842 نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала