ایران قصد دارد آزمایشات موشکی را ادامه دهد

© REUTERS / sepahnews.comایران قصد دارد آزمایشات موشکی را ادامه دهد
ایران قصد دارد آزمایشات موشکی را ادامه دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه آزمایشات موشکی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور است، گفت که این کار ادامه خواهد پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ایران درباره آزمایش و توسعه موشکی گفت: تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ما است. این کار ادامه خواهد پیدا کرد. ما هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: این موضوع خارج از چارچوب مذاکرات است و به امنیت ملی ما مرتبط است. در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت. البته این اطمینان را به کشور‌های منطقه می‌دهیم که جمهوری اسلامی چشم‌داشتی به منافع سایر کشور‌ها ندارد.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه گزینه‌های نظامی همچنان روی میز است، افزود: ما این هشدار را می‌دهیم که در صورت هرگونه خطای راهبردی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانشان در منطقه، جمهوری اسلامی؛ آنچنان سیلی محکمی به آنان خواهد زد که تا ابد پشیمان شوند.

سردار شکارچی در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال کمک تسلیحاتی از ایران به کشور و ارتش یمن، گفت که ملت و ارتش یمن قدرتمند و دارای تجهیزات دفاعی مناسبی هستند و نیازی به کمک دیگر کشور‌ها ندارند و با توجه به محاصره یمن و حجم بزرگ موشک، این امکان برای جمهوری اسلامی چگونه وجود خواهد داشت تا موشک در اختیار ارتش یمن قرار دهد؟! به نظر می‌رسد اینگونه موضع‌گیری‌ها بیانگر بی‌تجربه‌گی، استیصال و تصمیمات عجولانه بوده و پشتوانه جدی ندارد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала