توضیحات ظریف درباره اظهاراتش برای پولشویی

© AFP 2023 / Atta Kenareتوضیحات ظریف درباره اظهاراتش برای پولشویی
توضیحات ظریف درباره اظهاراتش برای پولشویی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در خصوص اظهاراتش درباره پولشویی توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه‌ای گفته بود که "در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آن‌ قدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند".
این سخنان ظریف درخصوص پولشویی گسترده در ایران، با واکنش‌های بسیاری به ویژه انتقادات نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی و کارشناسان سیاسی همراه بود و جمعی از آنها خواستار ارائه مستندات از طرف او شدند.
برخی از نمایندگان با تدوین طرحی درخواست کردند وزیر امورخارجه با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه توضیحاتی ارائه کند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران عصر روز یکشنبه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به سؤالات اعضای این کمیسیون حاضر شد و پس از حضور در این جلسه در جمع خبرنگاران، بیان داشت: سؤالات نمایندگان ملت در این کمیسیون بسیار گسترده بود، به‌طوری که از فعالیت وزارت خارجه در حوزه‌های اقتصادی تا روابط با همسایگان و تعیین سفرا را شامل می‌شد.

جزییات نامه ظریف به دادستان کل کشور درباره پولشویی - اسپوتنیک ایران
جزییات نامه ظریف به دادستان کل کشور درباره پولشویی

وی خاطر نشان کرد: سؤالات نمایندگان ملت بسیار مفید بود. تعدادی از سؤالات در خصوص پولشویی بود و بنده اعلام کردم که حرف‌هایم در این خصوص کاملاً واضح است و برخی از حرف‌هایی که در صبحت‌هایم وجود نداشت، از سوی برخی افراد دیگر مطرح شده است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: بنده به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری دفاع کردم و همه جا واقعیت‌ها را گفته‌ام، اعلام می‌کنم که این واقعیت که پولشویی در ایران به مانند همه کشورها وجود دارد، به معنای همراهی ما نیست، مهم آن است که با پولشویی، برخورد لازم صورت گیرد.
ظریف ادامه داد: پولشویی از سوی گروه‌های مواد مخدری و فسادهای موجود در کشور صورت می‌گیرد، ضمن اینکه افرادی که فرار مالیاتی دارند هم در مسیر پولشویی فعال هستند؛ آنچه مهم است این است که با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی داده شده است، بتوانیم جلوی رخنه این کار را بگیریم.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: البته گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه این کار باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала