رای مثبت به تعویض نام خیابان سفارت عربستان در آمریکا به نام خاشقجی

© AP Photo / Emrah Gurelرای مثبت به تعویض نام خیابان سفارت عربستان در آمریکا به نام خاشقجی
رای مثبت به تعویض نام خیابان سفارت عربستان در آمریکا به نام خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رای مثبت مقام های آمریکایی یکی از محله های واشنگتن برای تغییر نام خیابان سفارت عربستان در این کشور به یاد جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، این طرح اکنون به شورای شهر واشنگتن ارجاع داده شده و کمیسیون مشورتی این نهاد رای نهایی در این باره را صادر خواهد کرد. رای شورای شهر واشنگتن ظرف چند ماه آینده اعلام خواهد شد و کنگره نیز باید آن را تایید کند.

شبکه خبری سی ان ان نیز در این زمینه نوشت، طرح تغییر نام این خیابان ماه گذشته با امضای طوماری آنلاین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در این طومار آمده است: « پیشنهاد می دهیم نام خیابانی که سفارت عربستان در آن واقع است به جمال خاشقچی تغییر داده شود تا هرروز به مقامات سعودی یادآوری شود که چنین جنایاتی به هیچ وجه قابل قبول نیستند و نمادی باشد از حمایت بی حدو حصر واشنگتن از آزادی مطبوعات.»

به نوشته گاردین، پیش تر نیز اقدام مشابهی در مورد خیابان سفارت روسیه در واشنگتن دی سی انجام شد. نام این خیابان امسال به نام «بوریس نمتسف» از منتقدان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که در سال 2015 در مسکو ترور شد، تغییر کرد.

در اوایل ماه نوامبر سازمان عفو بین الملل نیز به طور نمادین نام خیابان سفارت عربستان در لندن را به «خیابان خاشقچی» تغییر داد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

مقام های ارشد دولت ترامپ می گویند که هیچ مدرک مستقیمی دال بر ارتباط بن سلمان با این قتل وجود ندارد اما بنابرگزارش ها، نتایج تحقیقات سیا از دست داشتن وی در این جنایت حکایت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала