ظاهر شدن خیابانی به نام خاشقجی در واشنگتن

© Fotolia / Wasin Pummarinنمای شهر واشنگتن
نمای شهر  واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در واشنگتن می خواهند روزانه قتل خاشقجی را به عربستان سعودی یادآوری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گاردین»، مقامات محلی واشنگتن پیشنهاد کردند خیابانی که سفارت عربستان سعودی در آنجا قرار دارد به اسم خاشقجی نامیده شود.

اگر این پیشنهاد در شورای شهر به تصویب برسد،خیابانی که سفارت عربستان سعودی در«فاگی باتم»-«جمال خاشقجی وی» نامیده خواهد شد.

برطبق اطلاعات «سی ان ان» ایده تغییر نام آن خیابان به نام خبرنگار منتقد سعودی که در سفارت عربستان در استانبل به قتل رسید از طرفداران زیادی برخوردار می شود.

تهران باید بی تفاوت باشد: واشنگتن به نفع روسیه عمل می کند - اسپوتنیک ایران
"تهران باید خفه شود": واشنگتن به نفع روسیه عمل می کند

در درخواستی که یک ماه پیش در این خصوص در اینترنت منتشر شد آمده است:«ما درخواست می کنیم خیابانی که سفارت عربستان سعودی در آنجا واقع است به افتخار جمال خاشقجی تغییر یابد تا یک یادآوری روزانه برای شخصیت های رسمی عربستان سعودی باشد که چنین قتلی قابل قبول نیست و گویای حمایت واشنگتن از آزادی مطبوعات است».

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دادستان کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شرعی هستند.

با وجود مدارک غیرقابل انکار از نقش مقام‌های عالی‌رتبه سعودی در قتل این روزنامه‌نگار، دولت آمریکا تاکنون موضع صریحی در این ارتباط اتخاذ نکرده و حاضر به محکوم کردن ریاض نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала