باج‌خواهی ترامپ از العبادی

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر باج‌خواهی ترامپ از العبادی
باج‌خواهی ترامپ از العبادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ از نخست وزیر سابق عراق درخواست پرداخت هزینه‌های جنگ آمریکا علیه عراق را کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه رای‌الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق به واشنگتن در مارس گذشته، از وی خواسته است تا هزینه‌های جنگ آمریکا علیه عراق را در سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۱ میلادی بپردازد.

بغداد - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت فروش دلار به شهروندان عراق

به گفته این روزنامه نخست وزیر عراق نیز در پاسخ به این درخواست ترامپ گفته است که ما همکاری نزدیکی با شماری از شرکت‌های نفتی آمریکایی داریم که منافعی در عراق دارند یا به عبارت دیگر ثروت‌های کلانی که هزاران میلیارد دلار تخمین زده می‌شود برای پاسخگویی به این درخواست کفایت می‌کند.
عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم در اینباره می‌نویسد: مسأله عجیبی نیست که حیدر العبادی در برابر این خواسته تحریک‌آمیز و وقیح ترامپ و پاسخ مناسب ندادن به وی سکوت کند، زیرا که العبادی خواستار حمایت ترامپ برای باقی ماندن در قدرت برای دور دوم بود.
گفتنی است، دونالد ترامپ دو سال پیش در اثنای کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری از جنگ در عراق انتقاد کرده و اعلام کرده بود که آمریکا تریلیون‌ها دلار هزینه کرد و هزاران تن کشته و زخمی شدند (حدود ۴۰۰۰ کشته و ۳۰ هزار تن زخمی) اما واشنگتن در قبال این هزینه‌ها چیزی به دست نیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала