برگزاری دیدار وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه و ایران

© AP Photo / Andrew Harnikچاووش اغلو
چاووش اغلو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنکارا از پیشنهاد روسیه در باره تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام نمودکه آنکارا از پیشنهاد روسیه در خصوص برگزاری دیدار وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه و ایران برای بحث پیرامون تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه حمایت می کند.

وی به خبرنگاران گفت:«آنچه به کمیسیون قانون اساسی مربوط می شود، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پیشنهاد نمود دیدار وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شود. اصولا من موافقت خود را با برگزاری این دیدار اعلام می کنم».

تبادل زندانیان و گروگان ها در سوریه با نظارت ایران +فیلم - اسپوتنیک ایران
تبادل زندانیان و گروگان ها در سوریه با نظارت ایران +فیلم

روسیه همراه شرکای عمده خود در فرمات آستانه — ترکیه و ایران- و سفیر ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روی تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه کار می کند. این کمیسیون به اصلاحات قانون اساسی در سوریه فرا می خواند.

در ماه سپتامبر نمایندگان سه کشور در خصوص فهرست شرکت کنندگان کمیسیون از سوی دولت سوریه و اپوزیسیون به توافق رسیدند. اما فهرست سوم شرکت کنندگان مستقل که از سوی میستوری فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارائه شد مورد قبول خیلی ها قرار نگرفت و بحث ها ادامه یافت.

سرگی لاوروف ابراز داشت که نباید کار کمیسیون تحت فشار قرار داده شود، اما یکسری از کشورهای غربی اصرار می ورزند که تا پایان سال جاری کمیسیون باید کار خود را شروع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала