هوک: بین تغییر رفتار ایران یا فروپاشی اقتصادی، رهبر ایران باید یکی را انتخاب کند

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsهوک: بین تغییر رفتار ایران یا فروپاشی اقتصادی، خامنه ای باید یکی را انتخاب کند
هوک: بین تغییر رفتار ایران یا فروپاشی اقتصادی، خامنه ای باید یکی را انتخاب کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» وزارت خارجه آمریکا از عزم کشورش برای مبارزه با آنچه «فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی» خواند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کیهان لندن، برایان هوک، رئیس «گروه اقدام ایران» وزارت خارجه آمریکا در ابتدای صحبت‌هایش به نشست دیگری در همین محل، در دسامبر سال گذشته، و صحبت‌های نیکی هیلی نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: «از آن زمان ما شواهد جدیدتر، بیشتر و ملموس‌تری در رابطه با گسترش فعالیت‌های تسلیحاتی ایران به دست آورده‌ایم، و اگر اقدامی علیه آن انجام ندهیم، خطر ایران در منطقه افزایش خواهد یافت». تسلیحاتی که در این نشست رسانه‌ای به نمایش گذاشته شده بودند، در کشورهای مختلفی چون یمن، عراق و افغانستان و اسرائیل مورد استفاده گروه‌های شبه‌نظامی قرار گرفته بودند.

هوک در این نشست موارد زیر را مطرح کرد:

در مقابل موشک‌‌های ایرانی که از گروه‌های شبه‌نظامی کشورهای مختلف به دست‌آمده‌اند، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مخرب خواند.

آمریکا می‌گوید نمی‌توان شاهد شکل‌گیری شبکه‌ای از شبه‌نظامیان شیعه از شام تا شبه‌جزیره عربستان بود.

برایان هوک می‌گوید «گزینه نظامی هنوز روی میز قرار دارد، ولی ترجیح می‌دهیم از ابزار دیپلماتیک استفاده کنیم. در هر حال هزینه حفظ برجام نمی‌تواند بی‌ثباتی در منطقه باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала